شناسهٔ خبر: 23076046 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاهها:

400 هکتار زمین به بخش تجاری فرودگاه شهید بهشتی اصفهان افزوده می شود

اصفهان - ایرنا - قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران از افزوده شدن 400 هکتار زمین به بخش تجاری فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان در آینده ای نزدیک خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، روابط عمومی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان روز دوشنبه به نقل از ' حسین اسفندیاری' اضافه کرد: در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به عنوان هاب گردشگری، با محدودیت زمین مواجه بودیم که با همکاری نیروهای مسلح این مشکل رفع شد و در گام اول 400 هکتار زمین به بخش تجاری فرودگاه افزوده خواهد شد.
قائم ‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی در امور فرودگاه‌ ها ادامه داد: زیرساخت اصلی ترمینال بین‌ المللی فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در حال مطالعه است و توسعه رمپ هواپیما نیز در آینده انجام خواهد شد، تا امکانات هاب گردشگری این فرودگاه فراهم شود.
وی ‌با اشاره به اینکه 1200میلیارد ریال سرمایه‌ گذاری در برای توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان اختصاص یافته است، گفت: در اصفهان با محدودیت شدید عرصه در عملیات جاری مواجه ایم، در حالیکه فرودگاه مشترک اصفهان ( نیروی هوایی ارتش و شرکت فرودگاهها ) از نظر عرصه دومین فرودگاه بزرگ ایران است.
قائم ‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها در امور فرودگاه‌ها از رایزنی برای آزاد سازی 400 هکتار اراضی برای فرودگاه اصفهان خبر داد و گفت: این موضوع با همکاری شرکت فرودگاه‌ ها، استانداری اصفهان، مجمع نمایندگان استان اصفهان، نماینده ولی فقیه در استان، وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع محقق شده است و حتی مقامات عالی نیز در این قضیه ورود کرده‌ اند.
طرح توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به عنوان یکی از زیر ساختهای توسعه، در جریان سفر رئیس جمهوری کشورمان به فرانسه در سال 94، بین شرکت فرودگاه های کشور و شرکت مهندسی وینسی فرانسه که به عنوان چهارمین شرکت توسعه ای دنیا و مهمترین شرکت توسعه ای اروپا، منعقد شد.
در قالب طرح توسعه این فرودگاه، قرار است در مرحله اول طرح ترمینال فرودگاه اصفهان با مساحت 21 تا 25 هزار مترمربع احداث و در مرحله دوم نیز ترمینالی با مساحت 35 هزار مترمربع در این فرودگاه ساخته شود.
بر اساس این طرح، ترمینال خارجی 25 هزار مترمربعی با ظرفیت 2 میلیون مسافر در بازه زمانی 2 تا 2.5 ساله از زمان آغاز عملیات اجرایی آن در اصفهان ساخته خواهد شد تا بتواند ترافیک ناشی از مقطع پسا برجام در اصفهان را پشتیبانی کند.
با اجرای این طرح، ظرفیت فرودگاه بین المللی اصفهان 2 برابر خواهد شد.
در سال گذشته 2 میلیون و 650 هزار مسافر از طریق فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان جابه جا شدند که این رقم نسبت به سال قبل از آن با رشد 18 درصدی همراه بود.
فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای دو باند به طول چهار هزار و 397 متر و عرض 45 متر با 10 جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و نیز ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است. روزانه حدود 65 پرواز از فرودگاه بین‌المللی اصفهان انجام می‌شود.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*

نظر شما