شناسهٔ خبر: 23075923 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه شهرری:

رفتار مسؤولان نباید سبب بدبین شدن مردم به نظام شود

امام جمعه شهرری با تاکید بر اینکه مسؤولان و مدیران اگر نتوانستند گره از کار مردم باز کنند نباید کاری انجام دهند که ارباب رجوع به نظام بدبین شود، گفت: براساس فرمایش امام راحل حفظ نظام اسلام اوجب واجبات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری، امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ری که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: در آستانه ولادت ولی نعمتمان در استان تهران حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) هستیم بر همین اساس بی انصافی است که ما در جوار محدث بزرگ، فقیه بزرگوار، مفسر قرآن کریم و کریم اهل بیت(ع) سخنی غیر از این شخصیت بیان کنیم.

وی افزود: نسب حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با چهار واسطه به امام حسن(ع) می‌رسد ایشان چهار امام معصوم را درک کرده و از سه امام بزرگوار حدیث و روایت نقل کرده است بر همین اساس بزرگان ما اهتمام ویژه‌ای به زیارت این شخصیت بزرگ داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی ادامه داد: مرحوم آیت الله بهجت فرمودند: بر اهل تهران واجب است که بروند و این شخصیت عظیم شأن را در ری زیارت کنند. ایشان شخصیتی کریم و با عظمت است؛ بنابراین کمال بی انصافی است که در جوار این محدث والامقام باشیم ولی حداقل یکبار به زیارت ایشان نرویم.

امام جمعه شهرری با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) و امامزادگان واجب التعظیم واسطه فیض بین ما و خداوند هستند، اظهار داشت: بسیاری از امور زندگی بشر با پول، پارتی، دوستی و رفاقت حل نمی‌شود بلکه مردم با واسطه قرار دادن این بزرگان رفع مشکلات خود را از خداوند منان استعانت می‌کنند.

وی با استناد به روایتی از امیرمومنان علی(ع)، گفت: شما توانایی آن را ندارید که با کمک‌های مالی دل مردم را به خود جلب کنید بنابراین تنها راه جذب و نفوذ به دلها حسن خلق است؛ انسان باید با چهره باز و متبسم با مردم برخورد داشته باشد، اخلاق یک سرمایه تمام نشدنی و گنج بی پایان است، کسی که اخلاق دارد در دنیا و آخرت سعادتمند می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی با تاکید بر اینکه خوش‌رویی و خوش اخلاقی رزق و عمر انسان را افزایش می‌دهد، گفت: اگر ما به عنوان مسؤولان و مدیران شهر نتوانستیم گره از کار مردم باز کنیم نباید کاری انجام دهیم که ارباب رجوع به نظام بدبین شود امام راحل فرمودند: حفظ نظام اسلام از حفظ جان امام زمان(عج) واجب‌تر است.

امام جمعه شهرری در پایان خاطر نشان کرد: پیامبراکرم(ص) فرمودند: با اخلاقتان مردم را به خود جذب کنید؛ حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از امام جواد(ع) نقل فرمودند: از پدرانمان تا امیرمومنان(ع) در همه امور ابتدا اندیشه می‌کردند؛ زیرا اندیشه در انجام امور نشان از عقلانیت است. /813/پ۲۰۲/ب۲

نظر شما