شناسهٔ خبر: 23075882 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

استاندار آذربایجان شرقی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید:

سرمایه گذاری پیش نیاز توسعه جامعه است

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: بنا بر آمار غیررسمی، ارزش سرمایه گذاری های انجام شده در شهرک سرمایه گذاری خارجی تبریز به حدود یک هزار میلیارد تومان می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر، "مجید خدابخش" در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و اشتغال شهرک های صنعتی را از الزامات توسعه استان دانست و گفت: ایجاد شهرک‌های صنعتی توسط بخش خصوصی الگوی موفقی برای توسعه صنعتی استان است.
وی ادامه داد: وظیفه مسوولان دولتی حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی است؛ چرا که سرمایه گذاری پیش نیاز توسعه جامعه است.
خدابخش اذعان کرد: 13 سرمایه گذار خارجی در شهرک سرمایه گذاری خارجی سرمایه گذاری کرده اند؛ این امر کار بسیار ارزشمند و وظیفه دستگاه های اجرای تامین زیرساخت ها است و باید مشکلات موجود در شهرک های صنعتی با سرعت رفع شوند.
استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: با توجه به نبود گاز در شهرک صنعتی بعثت لازم است تا با رعایت تمامی استانداردها مرحله عملیاتی گاز رسانی به این شهرک از همین فردا آغاز شود.
خدابخش در خصوص درخواست یکی از صاحبان صنایع برای بازدید دوره ای از این شهرک جهت بررسی و رسیدگی به وضعیت روند اجرایی مصوبات این نشست تاکید کرد: یک ماه بعد بازدید دوباره ای از روند اجرایی مصوبات این جلسه خواهم داشت.
وی از مدیرکل جمعیت هلال احمر استان نیز خواست با تامین زمین از سوی شهرک نسبت به استقرار پایگاه امداد و نجات خود دراین منطقه اقدام کند.
استاندار آذربایجان شرقی در خصوص پیگیری و اجرایی شدن طرح تقاطع هم سطح نیز دستورات لازم را صادر کرد و افزود: ایجاد تقاطع هم سطح در تمامی شهرک های استان مطرح است که باید اجرایی شود.
وی اذعان کرد: طرح ایجاد و احداث اولین شهرک سرمایه ‌گذاری خارجی کشور در تبریز در تیرماه سال 1382 به تصویب رسید و کار مطالعات و عملیات اجرایی احداث آن در سال 1383 آغاز شد.
خدابخش در پایان اظهار کرد: بنا بر آمار غیررسمی، ارزش سرمایه گذاری های انجام شده در شهرک سرمایه گذاری خارجی تبریز به حدود یک هزار میلیارد تومان می رسد.
انتهای پیام/

نظر شما