شناسهٔ خبر: 23075569 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران:

پاسخ احمدی‌نژاد را یکی دو روز آینده می‌دهیم/ رییس‌جمهور هرچه زودتر نماینده خود در ستاد مبارزه با قاچاق را معرفی کند

دادستان کل کشور اعلام کرد که ظرف یکی دو روز آینده پاسخ احمدی‌نژاد که برای رییس قوه‌قضاییه ضرب الاجلی تعیین کرده بود را خواهند داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام منتظری در حاشیه همایش تخصصی پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در مورد تعیین ضرب الاجل ۴۸ ساعته از سوی احمدی‌نژاد برای رییس‌قوه‌قضاییه برای ارائه اسناد در ارتباط با فتنه‌گر بودن و یا حمایت از بابک زنجانی گفت: در یکی دو روز آینده پاسخ آنرا خواهیم داد.

دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز رییس ندارد، آیا شما به این قضیه ورود نمی‌کنید؟ گفت: انشالله خداوند هم به افرادی که مسئول هستند و هم به ما و هم به دیگران گوش شنوایی بدهد که در جهت رفع این مشکل تلاش کنیم.

وی ادامه داد: عقلا به این نتیجه رسیدند که مساله مبارزه با قاچاق کالا و ارز امری است که از یک دستگاه خاص بر نمی‌آید و باید چند دستگاه با هم تعامل داشته باشند. در این راستا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را تشکیل دادند و این ستاد باید اهتمام لازم به موضوع را داشته باشد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه ریاست ستاد قاچاق کالا و ارز بر عهده رئیس جمهور است، ادامه داد: این ستاد باید رییس داشته باشد و آن رییس پابه کار باشد و آنقدر نقش آفرین باشد که اگر من یا نیروی انتظامی یا سازمان گمرک، سازمان بنادر، وزارت اقتصاد و دارایی و هر کدام از دستگاه‌های ذیربط اگر نقصی در کارشان باشد اشکالات را دنبال کند. ما این گله را داریم و انتظار می‌رود هر چه زود‌تر این نقیصه برطرف و ستاد فعال‌تر شود.

منتظری به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: از شخص رئیس جمهور گرفته تا معاون اول و وزرا و نمایندگان همه از وضعیت اقتصادی کشور گله‌مند هستند بنابراین راه رفع این مشکل این است که در بخش مبارزه با قاچاق کالا و ارز این ستاد را فعال‌تر کنیم و نواقص و اشکالات در هر بخشی که هست برطرف کنیم. ما در دستگاه قضایی این آمادگی داریم اما مسئول اصلی مبارزه با قاچاق کالا و ارز دستگاه قضایی نیست. این دستگاه یکی از عناصر تاثیر گذار است ما این قول را می‌دهیم و این اهتمام را داریم که چنانچه بخش‌های دیگر به میدان بیاییند قطعا با آن‌ها همراهی لازم را خواهیم کرد و با تمام توان با این پدیده مبارزه خواهیم کرد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه محدود کردن مبادی گمرکی با دستگاه قضایی نیست، ادامه داد: این کار نه وظیفه قانونی ما است و نه امکانات و بستر آن را داریم تا در راستای وظایف قانونی خود در این عرصه تلاش کنیم. به دادستان‌ها در سراسر استان‌ها و حوزه‌های قضایی که بیشتر آلوگی به این بیماری کشنده قاچاق را دارند سفارش کرده‌ایم و آن‌ها در این زمینه کوتاهی نمی‌کنند اما دستگاه‌های دیگر نیز باید همکاری کنند.

نظر شما