شناسهٔ خبر: 23075373 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون استانداری زنجان تاکید کرد :

استفاده از ظرفیت زنجان برای توسعه صادرات در بخش خدمات

زنجان- معاون هماهنگی امور اقتصاد و توسعه منابع استانداری زنجان گفت: باید از ظرفیت استان زنجان برای توسعه صادرات در بخش خدمات فنی و مهندسی بیشتر استفاده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فرامرز نیک‌سرشت شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه صادرات استان در محل استانداری زنجان، بر همکاری و همدلی بیشتر گمرک استان با اداره استاندارد تأکید کرد و افزود: نبود تعامل و همراهی بین دو مجموعه گمرک و اداره کل استاندارد همواره وجود داشته و این امر به عنوان ضعف در استان مطرح است که باید رفع شود.

وی  بابیان اینکه ۴۴ آزمایشگاه همکار در استان زنجان وجود دارد و ظرفیت‌ها در این بخش مشخص است، اظهار کرد: در این راستا اداره استاندارد استان لیست آزمایشگاه‌های همکار استان زنجان را به گمرک استان ارسال کند تا آزمایشگاه‌های همکار در استان با گمرک هماهنگ شده و خدمات لازم را ارائه بدهند. 

معاون هماهنگی امور اقتصاد و توسعه منابع استانداری زنجان بابیان اینکه در کشورهای توسعه‌یافته بخش خدمات بیشترین صادرات را دارد، افزود: متأسفانه این میزان در کشور ایران و به‌تبع در استان زنجان پایین است ولی با این وجود وضعیت صادرات بخش خدمات در استان نسبت به کشور خوب است.

نیک‌سرشت بابیان اینکه باید صادرات شرکت‌های  خدمات فنی و مهندسی تقویت شود، افزود: سهم خدمات استان زنجان در بخش اقتصاد زیر ۴۰ درصد است و باید از ظرفیت این بخش برای صادرات استفاده شود. 

معاون هماهنگی امور اقتصاد و توسعه منابع استانداری زنجان ابراز کرد: طی هشت ماهه سال جاری ۳۸ هزار دلار خدمات فنی و مهندسی از استان صادرشده است که نسبت به چهار سال گذشته افزایش داشته است. 

نیک‌سرشت ابراز کرد: توان لازم برای توسعه صادرات در بخش خدمات در استان زنجان وجود دارد و باید از ظرفیت نیروی انسانی و جوانان در این بخش استفاده شود. 

وی افزود: باید از ظرفیت استان زنجان  برای توسعه  صادرات در بخش خدمات فنی و مهندسی بیشتر استفاده شود.

نظر شما