شناسهٔ خبر: 23075190 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

توصیه ظریف به هیاهوسالاران منطقه‌ای و بین المللی

ظریف از هیاهوسالاران منطقه‌ای و بین المللی خواست که اندکی از تاریخ مقاومت مردم ایران را مطالعه کنند و گفت: اینکه ایران در پی احیای امپراتوری کهن و گسترش حوزه نفوذ سرزمینی است، گذاره های باطلی است که فقط برای تنیدن در پروژه ایران هراسی ساخته و پرداخته شده است.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری فارس: محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان صبح امروز (دوشنبه) در نخستین کنفرانس تاریخ روابط خارجی ایران طی اظهاراتی عنوان کرد: امروز میتوان نشانه‌های ذوق فرهنگ ایرانی در شرق و غرب جهان مشاهده کرد.

وی ایران را کشوری فعال و تاثیرگذار در تعاملات جهانی و از کنشگران فعال خواند.

وزیر خارجه در بخشی از اظهاراتش با بیان اینکه باید به نقطه عطف تاریخ روابط خارجی ایران یعنی انقلاب اسلامی توجه کرد، بیان کرد: این انقلاب خواست تاریخی مردم یعنی استقلال واقعی را تحقق بخشید.

وی افزود: مقاومت مردم ایران در ٤ دهه گذشته بخصوص در دوران جنگ درخت استقلال و اعتماد به نفس ما را بارور کرد و ایران اکنون کنشگری موثر و مثبت در تحولات منطقه‌ای و بین المللی است.

وی خاطرنشان کرد: برای ما توکل و اتکا به حضرت حق، اعتماد به نفس، نهراسیدن از قدرت‌های مادی و جدی گرفتن خود عبرت‌های مهمی است که هیچ کارگزار سیاست خارجی نمیتواند نادیده بگیرد.

ظریف افزود: عدم اعتماد به قدرت‌های استکباری و دوستی و تعامل با همسایگان را باید همواره مدنظر قرار داد.

وی ادامه داد: برای دیگران نگاهی گذرا به تاریخ ایران باید این واقعیت را روشن کند که مردم این مرز و بوم به حفظ استقلال و تمامیت ارضی خود بسیار حساس است و برای حفظ آن جانفشانی کرده و می‌کند. امیدوارم هیاهوسالاران منطقه‌ای و بین المللی اندکی از تاریخ مقاومت مردم ایران در طول تاریخ را مطالعه کنند.

وی تصریح کرد: روایت سازی و قالب بندی برخی از رسانه‌ها و نوشتار‌ها در مورد اینکه ایران در پی احیای امپراتوری کهن و گسترش حوزه نفوذ سرزمینی خود است، همه گذاره‌های باطل و بی بنیادی است که فقط و فقط برای تنیدن در پروژه ایران هراسی ساخته و پرداخته شده است.

ظریف افزود: جمهوری اسلامی ایران بر حفظ تمامیت ارضی کشور‌های منطقه و استقلال آن‌ها تاکید دارد، ما منافع خود را در منطقه‌ای قدرتمند، پیشرفته و باثبات می‌بینیم.

نظر شما