شناسهٔ خبر: 23073921 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

مزاحمت پزشک معالج برای بیمارش در فضای سایبری

پزشکی که در فضای مجازی برای بیمارش ایجاد مزاحمت می کرد، دریک عملیات غافلگیرانه توسط پلیس فتا استان کردستان دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / رییس پلیس فتا استان کردستان از دستگیری مزاحم یک زن جوان در شبکه‌های اجتماعی خبر داد و اعلام کرد که فضای اینترنت بد رفتاری را آسان‌تر می‌کند. در واقع آن گمنامی و پوششی که اینترنت در اختیار کاربران قرار می‌دهد باعث می‌شود مزاحمان احساس کنند که در ایمنی کامل هستند و در نتیجه رفتار‌های بد خود را با خیال راحت بروز می‌دهند.

سرهنگ فرامرز شاکری در تشریح این خبر اظهار کرد: با حضور این زن در پلیس فتا به همراه مرجوعه قضایى از دادسرا، رسیدگى به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی جوان در اظهارات اولیه خود علت مراجعه‌اش را به پلیس فتا، مزاحمت و مطالب توهین آمیز و زشت و ناپسند در شبکه‌هاى اجتماعى پیام‌رسان عنوان داشت، که باعث ناراحتی و به خطر افتادن آبروی وی شده است.

سرهنگ شاکری تصریح کرد: با توجه به موضوع پرونده با انجام بررسی و انجام تحقیات فنی و پلیسی متهم شناسایی گردید که متهم شناسایی شده پزشک شاکیه بود.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با هماهنگی با مقام قضایی متهم به این پلیس احضار شد و پیرامون موضوع پرونده از متهم تحقیق، بدواً منکر قضیه بوده اما پس از مواجهه با دلایل و مدارک مستند به بزه انتسابی معترف و بیان داشت، شاکیه جهت ویزیت به بنده مراجعه و بیمار بنده بود و با سو ء استفاده از موقیت شغلی خودم و با استفاده از اطلاعات به دست آورده شده به انگیزه ضد اخلاقی و برقراری رابطه با شاکیه اقدام به ایجاد مزاحمت و ارسال پیام‌های توهین آمیز برای وی نمودم‌.سرهنگ شاکری در رابطه با تهدیدات و مزاحمت برای اطفال و زنان توضیح داد: طبق ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی مصوب ۷۵، هرگاه کسی به وسیله‌ تلفن یا دستگاه‌های مخابراتی دیگر برای اشخاص ایجاد مزاحمت کند علاوه بر اجرای مقررات خاص شرکت مخابرات، مرتکب به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.وی تصریح کرد: شهروندان هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

نظر شما