شناسهٔ خبر: 23073582 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وجود ­بیش از ۱۵ هزار فارغ التحصیل رشته زیست فناوری

رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه تجهیزات پزشکی و دارویی و رئیس ستاد توسعه زیست فناوری ریاست جمهوری گفت: ظرفیت فارغ التحصیلان رشته زیست فناوری در کشور سرمایه عظیمی برای توسعه علوم دانش بنیان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مصطفی قانعی در نشست خبری نخستین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و داروسازی (اکفا) افزود: در حال حاضر ۱۵ هزار فارغ التحصیل در حوزه زیست فناوری وجود دارد و بر اساس آمار کشور‌های پیشرفته ۱۰ درصد تولید ناخالص هر کشوری به زیست فناوری اختصاص دارد و ایران اگر به این میزان دست یابد در زمره کشور‌های پیشرفته محسوب می‌شود.

وی گفت: با سهم اقتصاد زیستی کشور و با وجود نیروی انسانی بالا و فعالیت ۸۰ دانشگاه کشور در حوزه زیست فناوری باید برنامه‌های زیادی برای تولید داشته باشیم.

قانعی با بیان اینکه بیش از ۴ هزار نفر در این نمایشگاه اعلام حضور کرده اند، افزود: در حاشیه این کنگره، با برگزاری نمایشگاه در نظرگرفته شده می‌توان از مشارکت فعالان این حوزه و کارافرینی در عرصه زیستی مطلع شد.

وی گفت: بخش زیادی از فارغ التحصیلان ما در علوم پایه زیستی هستند که نقش موثری در رفع معظلات امروزه حوزه سلامت داشته اند و در این نمایشگاه تلاش شده است بین فارغ التحصیلان و نیاز این حوزه ارتباط برقرار شود.

قانعی با بیان اینکه ۵۰۰ شرکت از ۳ هزار شرکت دانش بنیان در عرصه زیست فناوری فعالیت می‌کنند ادامه داد: چالش نیروی انسانی برای اشتغال و تولید ثروت باید بزودی برای این عزیزان رفع شود.

نظر شما