شناسهٔ خبر: 23073082 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

معرفی قابلیت ها و چالش های آستارا با برگزاری هفته فرهنگی اجتماعی

به گزارش خبرنگار ایرنا ، یونس رنجکش عصر یکشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های هفته فرهنگی اجتماعی در فرمانداری آستارا افزود: در آستانه شب یلدا، هفته فرهنگی و

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا ، یونس رنجکش عصر یکشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های هفته فرهنگی اجتماعی در فرمانداری آستارا افزود: در آستانه شب یلدا، هفته فرهنگی و اجتماعی به منظور تقویت باورها و احیای سنت های گذشته برای نخستین بار در آستارا برگزار خواهد شد.
وی افزود: هدف از این هفته، معرفی الگوهای موفق اجتماعی و اقتصادی و آسیب شناسی معضلاتی نظیر طلاق و اعتیاد است.
وی بیان کرد: تقویم مشخصی برای برنامه های هفته فرهنگی و اجتماعی تدوین شده است و با محوریت خانواده، کودک، هویت فرهنگی و اجتماعی، ایثار و شهادت، کارآفرینی، اقتصاد مقاومتی و اشتغال، کتاب، رسانه و آموزش های فرهنگی و اجتماعی، جامعه، قانون و انضباط اجتماعی، تشکل های مردم نهاد، روستا و گردشگری بومی برگزار خواهد شد.
رنجکش با بیان اینکه بودجه خاصی برای این کار در نظر گرفته نشده است، افزود: دستگاه ها باید با استفاده از توان و ظرفیت های خود به اجرای برنامه ها همت کنند و افتتاح کانون فرهنگی سپاه، تجلیل از خیران مدرسه ساز، رزمایش ایمنی در زلزله و ترویج فرهنگ زیست محیطی از برنامه های این هفته خواهد بود.
او ادامه داد: توانمندی های فرهنگی و اجتماعی آستارا در قالب 90 غرفه در محل دائمی نمایشگاه های این شهرستان عرضه خواهد شد.
فرمانده سپاه ناحیه آستارا نیز در این جلسه گفت: ترویج فرهنگ اسلامی، ایرانی و محلی در مقابل توطئه های دشمنان باید در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
سرهنگ جهانبخش آرمان افزود: معرفی کارآفرینان و ترویج ورزش های بومی و محلی در این هفته ضروری است و مسئولان برای رفع کمبودها و مشکلات عمرانی روستاها در آنها حضور یابند.
حجت الاسلام ابراهیم حاتمی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی آستارا نیز در این جلسه بر انسجام تبلیغات دینی و فرهنگی با هدف تاثیرگذاری بیشتر بر جامعه هدف تاکید کرد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030

نظر شما