شناسهٔ خبر: 23071586 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

دفتر مسجد مقدس جمکران در تهران افتتاح شد

ابنا

دفتر تهران مسجد جمکران محلی است که نیروهای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با رویکرد مهدوی زمینه فعالیت خود را در کلان شهر تهران انجام می‌دهند و لذا این موسسه تبدیل به مکان پشتیبانی فرهنگی و محتوایی از مباحث مهدوی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ دفتر تهران مسجد جمکران محلی است که نیروهای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با رویکرد مهدوی زمینه فعالیت خود را در کلان شهر تهران انجام می‌دهند و لذا این موسسه تبدیل به مکان پشتیبانی فرهنگی و محتوایی از مباحث مهدوی شده است.

«ابراهیم صدوقی» در تشریح رویکرد فعالیت و برنامه ریزی صورت گرفته برای فعالیت‌های دفتر نمایندگی مسجد مقدس جمکران در استان تهران اظهار کرد: در ابتدای سال ۹۶ مدیریت دفتر نمایندگی مسجد مقدس جمکران تغییر کرد و از نظر جایگاه ساختاری زیر نظر تولیت مسجد مقدس جمکران فعالیت خود را بارویکرد جدیدی آغاز کرد و باتوجه به فرمایشات تولیت این مکان مقدس در ارتباط با بحث تعالیم قرآن و مفاهیم اهل بیت(ع) خاصه امام زمان(عج) فعالیت‌های موسسه آغاز شد.

وی ادامه داد: در دفتر تهران بخش‌های مختلفی آماده راه اندازی شد که این بخش‌ها با استفاده از ظرفیت خادمین افتخاری در استان تهران آماده ارائه خدامت شد. این خادمین افتخاری شامل طلاب و دانشجویانی بودند که با عشق و علاقه به ساحت امام زمان(ع) خدمت می‌کنند. در حال حاضر بخش‌های فعال در این حوزه واحد خدمات فرهنگی و اجتماعی و حسینیه است که توسط هیئات مختلف مراسم مختلفی درآن برگزار می‌شود.

مدیر دفتر تهران مسجد مقدس جمکران افزود: خادمین افتخاری در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران فعال هستند و به عنوان خادم در یک مسجد از هر محله فعالیت می‌کنند تا به امید خدا بتوانیم یک قرارگاه مهدوی را در ارتباط با نشر معارف مهدوی در سطح استان تهران داشته باشیم.

«صدوقی» گفت: این دفتر  اقامه نماز جماعت ظهر و عصر را نیز فراهم کرده که این موضوع بسیار با استقبال مردم رو به رو شده است.

وی با اشاره به اینکه در نظر داریم مرکز مشاوره‌ای را با حضور اساتید مجرب آقا و خانم راه اندازی کنیم، ابراز کرد: اینجا فضایی را برای برگزاری جلسات کانون‌های دانشجویی استان تهران که از دانشگاه‌های مختلف گرد هم آمدند فراهم کردیم که اقداماتی را نیز انجام دادند. از جمله این اقدامات برگزاری یک اردوی چهار روزه در اردوگاه شهید میرحسینی واقع در اتوبان کرج است که دفتر نمایندگی مسجد مقدس جمکران با همکاری کانون‌های فرهنگی مهدویت دانشجویی این اردو را برگزار کرده است.

مدیر دفتر تهران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه همچنین در این اردو از تمام مسئولین گروه‌های مهدویت دانشگاه‌های سراسر کشور دعوت بعمل آمد و این اردو تماماً زیر نظر سیاست‌های تولیت مسجد مقدس جمکران برگزار شد، ابراز کرد: در راستای خواست بانی ساختمان دفتر برای برگزاری مراسم‌ قرآنی؛ مراسم‌ مسجد در این مکان نیز برپا می‌شود. همچنین در این دفتر یک طبقه‌ را به عنوان شعبه‌ای از مرکز گل نرگس مسجد مقدس جمکران اختصاص دادیم که با استفاده از یک فضا آرایی خوب ومناسب از کودکان استقبال می‌کنیم.

«صدوقی» بیان کرد: دراین راستا در فاز اول از مهدکودک‌های شرق استان تهران و در فازهای بعدی از تمام مهد کودک‌های استان تهران دعوت می‌کنیم تا با هماهنگی قبلی در این مرکز حضور داشته باشند و فعالیت‌های مهدوی برای آنها انجام شود.

وی گفت: اهمیت بحث کودکان در این است که ما اعتقاد داریم مباحث دینی به خصوص مهدویت و انس و معرفت امام زمان(عج) باید در سنین کودکی در دل و ذهن بچه‌ها جای بگیرد.

مدیر دفتر تهران مسجد مقدس جمکران فالیت دیگر این دفتر را راه اندازی فروشگاه عفاف و حجاب عنوان کرد و گفت: باتوجه به اهمیت ترویج فرهنگ حجاب در جامعه امروزی ما و نقش کلیدی مسجد مقدس جمکران در ارتباط با نشر معارف مهدوی که حجاب هم جزء معروفاتی است که در جامعه مهدوی از آن به عنوان مصداق با رویکرد استفاده می‌شود، ما قسمتی از دفتر را به فروشگاه عفاف و حجاب اسلامی اختصاص دادیم.

«صدوقی» بیان کرد: در همین راستا ما عرضه چادر و مقنعه در مدل‌های مختلف اسلامی را با قیمت بسیار کم در کنار بروشورهای حاوی دعوت از جوان‌ها و خانواده‌ها جهت شرکت در مباحث مهدوی را داریم. در واقع در کنار عرضه محصولات عفاف و حجاب چند کار فرهنگی نیز انجام دادیم که می‌تواند بسیار تأثیر گذار باشد.

وی افزود: در نامه نگاری انجام شده با مدیریت حوزه علمیه  استان تهران قصد داریم برای کاروان‌هایی که شناسنامه دار شدند روحانی اعزام کنیم، بدین صورت که در ابتدا یکسری دوره‌هایی را برای طلبه‌های پایه هفتم و هشتم حوزه علمیه تهران برگزار می کنیم که فاز اول این طرح در استان تهران و فازهای بعدی در استان اصفهان و استان‌های هم جوار است.

مدیر دفتر تهران مسجد مقدس جمکران گفت: بعد از آن برای هر کاروان یک روحانی اعزام می‌شود که شب‌های چهارشنبه در مسجد مقدس جمکران حضور داشته باشند که در ارتباط با مباحث مهدویت بسیار تأثیر گذار خواهند بود.

«صدوقی» بیان کرد: با رایزنی انجام شده با مدیریت حوزه‌های علمیه تهران، یک فضایی را در حیاط دفتر آماده کردیم که هم به عنوان نمازخانه و هم به عنوان کتابخانه قابل استفاده است و مکانی است برای رفت و آمد طلاب که جلسات مباحث مهدوی‌ را در آن برگزار می‌کنند. همچنین در کنار این موضوع ما در نظر داریم تا هفته‌ای یکبار یک درس اخلاق با حضور استاد برای طلاب برگزار کنیم.

وی ابراز کرد: به طور کلی وظیفه حوزه معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران بر سه موضوع است: ابتدا ایجاد معرفت به امام زمان(ع) با برگزاری کلاس‌های متعدد و محافل سخنرانی، دوم انس با امام زمان(عج) به این صورت که مخاطبین، حضرت را به عنوان یک پدر مهربان که ناظر بر اعمان شبانه روزی آنها است دوست داشته باشند و سوم تبیین و تشریح وظایف منتظران در عصر غیبت در حوزه‌های مختلف است.

مدیر دفتر تهران اظهار کرد: دفتر نمایندگی مسجد مقدس جمکران با همکاری موسسه وارثین فعالیت خود را با رویکرد استکبار ستیزی آغاز کرده است. دفتر تهران محلی است که نیروهای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با رویکرد مهدوی زمینه فعالیت خود را در کلان شهر تهران انجام می‌دهند و لذا این موسسه تبدیل به مکان پشتیبانی فرهنگی و محتوایی از مباحث مهدوی شده است.

«ابراهیم صدوقی» گفت: با توجه به اینکه دفتر نمایندگی مسجد مقدس جمکران در منطقه‌ای واقع شده است که توان مالی مردمان آن در سطح متوسط و یا پایین است لذا مراجعه کنندگانی را داریم که خواستار کمک از طرف مسجد مقدس جمکران هستند و این موسسه هم در حد توان خود کمک‌های لازم را برای این عزیزان انجام می‌دهد. همچنین سفره اطعامی را به صورت هفتگی در روزهای دوشنبه بلافاصله بعد از نماز ظهر و عصر برپا می‌کنیم تا بدین وسیله بتوانیم یک محفل چند دقیقه‌ای انس با امام زمان(ع) داشته باشیم.

.......................
پایان پیام/ 313

نظر شما