شناسهٔ خبر: 23071037 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

آغاز فصل عقده گشایی کارگردانان مسئله دار:

تابوشکنی‌ با تک‌خوانی‌ زنان‌ و آهنگ‌ خواننده‌ منافقین؟!

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز؛ مدتی است با بی سامانی در حوزه امور هنری وزارت ارشاد و اداره تئاتر برخی نمایش های مسئله دار و دارای جنبه های مختلف ضدمردمی، ضد دینی و مخالف اعتقادات و باورهای مردم و به نوعی تابوشکنی در برخی تماشاخانه های تهران به روی صحنه می رود و فصل عقده گشایی کارگردانان و بازیگران مسئله دار آغاز شده است.

بنابر این گزارش، یکی از وعده‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجلس توجه به هنرهای آئینی و معنوی این سرزمین و عدم میدان دادن به عناصر مسئله دار در این عرصه بود که با بودجه‌های مصوب دستگاه‌های دولتی اقدام به تبلیغ، ترویج و ارائه نمایش‌های مسئله دار با مفاهیم ضد باورهای مردم می‌نمایند.

نمایش " ترانه‌های قدیمی؛ پیکان جوانان " که عنوان موسیقی نمایش را یدک می‌کشد به کارگردانی محمد رحمانیان از جمله کارگردان‌های مدعی روشنفکری است که علاوه بر خوانندگی و تک خوانی صدای زن توسط یکی از بازیگران زن با بازخوانی ترانه‌ای قدیمی و مبتذل متعلق به «مرضیه» خواننده منافقین که اتفاقا" آنرا تقدیم مریم رجوی وطن فروش که دستانش به خون هزاران جوان این سرزمین آلوده است، نموده و کاررا تاجایی پیش می‌برد که در بخشی دیگر از نمایش به بهانه معرفی کارخانه پپسی به عنوان یکی از تفرجگاه‌های قدیمی تهران، مدعی آتش زدن سینما‌ها در قبل از انقلاب توسط افراد مذهبی است و در آن چهره‌ای خشن و غیرمنطقی از این افراد، ترسیم می‌کند.

به نوشته راه دانا، رحمانیان که سابقه این گونه نمایش‌ها را در کارنامه خود دارد عامدانه این گونه آهنگ‌های مسئله دار و آزار دهنده را انتخاب و خط فکری انحرافی وی در حوزه نمایش مبسوق به سابقه است و پیش از این نیز نمایشنامه‌ای موهن در توصیف حماسه کربلا نوشته بود که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توقیف شد.


باید دید این گونه تحرکات که مدتی است در بی سامانی به وجود آمده براثر مدیریت لیبرالی مرادخانی معاونت معزول هنری وزارت ارشاد به وجود آمده، چه هدفی را دنبال می‌کند. آیا هدف تخریب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت است یا اینکه اینان کاری به دولت‌ها و نهادهای قانونی ندارند و کار خود را می‌کنند.


معاونت جدید امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که سابقه خوبی در ارزشیابی و نظارت دارد تا دیرنشده این معاونت را از وجود تفکرات لائیک و لابی‌های اسما" هنری، اما در عمل لابی‌های قدرت و ثروت پاک کند و با واکنش هوشمندانه علاوه بر توقیف این نمایش از تکرار این گونه حرکات جلوگیری نماید.

منبع:شهدای ایران

نظر شما