شناسهٔ خبر: 23070997 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

به سبک بهترين ها

صاحب‌خبر -

 روبرتو کاوالي ، دکتراي افتخاري طراحي و مد

روبرتو کاوالي يک طراح مد ايتاليايي است که طرح‌هايش را با همين نام برند کرده است. او پدر طراح مد دانيل کاوالي 29‌ساله است. او به دليل طرح‌هاي فريبنده و حيواني که روي توليدات خود مي‌زند، شهرت جهاني دارد. او در سال 1940 در يک خانواده هنرمند و اصيل فلورانسي به دنيا آمد.

پدر بزرگ او Giuseppe Rossi نقاش بزرگ قرن 19 بود. به همين دليل، کاوالي شروع به تحصيل در رشته هنر و نقاشي کرد و در انستيتوي هنري فلورانس تحصيل و تخصص خود را در زمينه رنگ‌آميزي و نقاشي روي پارچه تکميل کرد. بعد از اتمام تحصيلاتش بوتيکي براي طراحي و مد لباس در ايتاليا به راه انداخت. او در حرفه خود از تکنيک‌هاي منحصر به فردي نظير طراحي چهل تيکه از پارچه‌هاي گوناگون يا نقاشي و طراحي روي چرم استفاده مي‌کرد.

روبرتو کاوالي عاشق نوآوري و تجارب نوين است. در دهه 70 انقلابي را در صنعت رنگ‌آميزي و نقاشي روي چرم ايجاد کرد و براي به نمايش گذاشتن هنر نوينش راهي پاريس و مشغول همکاري با بزرگاني چون Hermès و Pierre Cardin شد. در همان سال و براي نخستين بار کلکسيون لباس‌هايش را به‌نام خودش در پاريس، رم و ميلان روي صحنه مي‌برد. جين‌هايي با استامپ‌هاي عجيب، لباس‌هاي چرمي نقاشي شده و پارچه‌هايي با طرح پوست حيوانات، همه از نوآوري‌هاي او هستند.

روبرتو در سال 1980 با Eva Duringer ازدواج کرد و تا به امروز نه تنها به‌عنوان همسر بلکه به‌عنوان همکار و بازوي راست وي در کنارش ظاهر شده است. روبرتو کاوالي هميشه در حال سفر است و در سفرهايش دوربين عکاسي را يک لحظه از خود دور نمي‌کند. تمدن‌هاي مختلف دنيا و مناظري که در طول سفرهايش مي‌بيند الهام‌بخش وي در خلق کارهايش هستند.

نظر شما