شناسهٔ خبر: 23070839 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

 وزير کشور: کوله‎بري متوقف مي‌شود

وزير کشور از توقف کوله بري با مصوبه دولت خبر داد.به گزارش تسنيم رحماني فضلي در نشست هيات نمايندگان اتاق بازرگاني ايران اظهار کرد : مصوبه اي در دولت برده ايم و تصويب کرده ايم که کوله بري در مرزها متوقف شود.وي افزود: اين امر تبعات اجتماعي و امنيتي در برخي مناطق خواهد داشت اما بايد توجه داشت که از انجام کوله بري درآمد زيادي به خود کوله برا‌ن نمي رسد و کرامت انساني آنها حفظ نمي شود.وزير کشور ادامه داد: به جاي عمليات کوله بري امتيازات و تخقيفات ويژه اي به کساني که کارت پيله وري دارند داده خواهد شد که آنها از مرز استفاده کرده و کالاهاي خود را در بازارچه هاي مرزي بياورند.

وي تصريح کرد: بر اين اساس 15 بازارچه مرزي ايجاد مي شود و به روستائياني که در 50 کيلومتري مرزها قرار دارند کارت پيله وري داده مي شود تا از تخفيفات گمرکي بهرمند شوند و به جاي آن مرز ها براي ورود کالا به کشور به شکل قبل بسته خواهد شد.

معاون عمراني استانداري تهران خبر داد:

تعطيلي کليه مدارس استان تهران به جز فيروزکوه، دماوند و پرديس

معاون عمراني استانداري تهران از تعطيلي مدارس اين استان در کليه مقاطع به جز شهرستان‌هاي فيروزکوه، دماوند و پرديس خبر داد.

کريمي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به تشکيل جلسه کميته اضطرار آلودگي هواي تهران، گفت: در اين جلسه بر اساس تصميمات گرفته شده، مهدهاي کودک، پيش دبستاني و کليه مدارس استان تهران در تمامي مقاطع به جز شهرستان‌هاي فيروزکوه، پرديس و دماوند، امروز دوشنبه تعطيل خواهند بود.

روسيه سال آتي ميلادي 12 موشک قاره‌پيما آزمايش مي‌کند

براساس گزارش وزارت دفاع روسيه، اين کشور در سال آتي ميلادي 12 موشک بين قاره‌اي آزمايش مي‌کند.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري تاس، در 17 دسامبر 1959، شوراي وزراي شوروي در حکمي دستور داد تا فرماندهي نيروهاي موشکي ايجاد شود. در بيانيه وزارت دفاع روسيه آمده است: از زمان تشکيل يگان نيروهاي استراتژيک موشکي، بيش از 5000 موشک آزمايش شده و 500 مورد آنها در جريان مانورهاي نظامي صورت گرفته است.نيروهاي موشکي استراتژيک روسيه کنترل بيش از دو سوم از ظرفيت‌هاي اتمي استراتژيک اين کشور را برعهده دارند و حدود 6000 نيرو در هر روز اين وظيفه را انجام مي‌دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما