شناسهٔ خبر: 23070423 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشاور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

زیربنای توسعه کشورها در گرو ترویج فرهنگ کتابخوانی است

سمنان- ایرنا- مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: زیربنای توسعه کشورها و افزایش آگاهی جامعه در گرو ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، همایون امیرزاده روز یکشنبه در آیین گشایش پانزدهمین نمایشگاه کتاب سمنان در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی سمنان افزود: افزایش دانش وآگاهی یک ملت با غنی کردن فرهنگ مطالعه میسر است و باید برای بارور کردن فرهنگ مطالعه در جامعه تلاش کرد.
وی اظهاراشت: فرهنگ هر جامعه مبین هویت آن جامعه است و اگر عنصر فرهنگ را جامعه ساز می‌ دانیم نباید نگاه هزینه ای به فرهنگ دانش،داشته باشیم.
وی با تأکید بر لزوم استفاده صحیح از این عنصر ارزشمند ادامه داد:کتاب چکیده خرد و فرهنگ، اندیشه است و نگاه تزیینی به آن،برازنده نیست.
امیرزاده با اشاره به استقبال نکردن از کتابخوانی در جامعه گفت: 80 درصد از افراد برابر این سوال که آخرین کتابی که خوانده‌اید،چه بوده است دچار لکنت می‌شوند و استمرار این روش خوشایند نیست.
مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد با بیان این که مسیر فرهنگ‌سازی باید بر پایه دانش و آگاهی باشد، اضافه کرد: احساس بی‌نیازی به مطالعه صدمات جبران‌ناپذیری برای جامعه به بار خواهد آورد و باید مطالعه اصولی و عمیق در دستور کار قرار گیرد.
امیرزاده با اشاره به برپایی پانزدهمین نمایشگاه کتاب در سمنان گفت: تا پایان امسال 40 نمایشگاه دیگر در کشور برگزار می شود و در سال جاری 240 میلیارد ریال توسط مردم کتاب خریداری شده است وپیش بینی می شود این رقم به 500 میلیارد ریال هم برسد.
به گزارش ایرنا، پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب از 26 آذر تا یکم دی ماه در سالن غدیر سمنان دایر است و 377 ناشر با 8 هزار و 260 عنوان کتاب در این نمایشگاه حضور دارند.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

انتهای پیام /*

نظر شما