شناسهٔ خبر: 23070331 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبرها

صاحب‌خبر -

 نرخ بيکاري زنان تحصيل کرده بيشتر از مردان است

معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: نرخ بيکاري در زنان تحصيل کرده در کشور ما بيشتر از مردان است.به گزارش ايسنا، معصومه ابتکار در همايش ازدواج بهنگام، آگاهانه و پايدار که در دانشگاه آزاد اسلامي گناباد برگزار شد، افزود: يکي از راهبردهاي جدي دولت دوازدهم زمينه سازي براي کارآفريني و اشتغال بوده که براي رفع اين مشکل از همه توانمندي‌ها و امکانات دستگاه‌هاي مختلف استفاده خواهد شد.وي ادامه داد: طي چند سال گذشته ميزان جوانان تحصيل کرده بيکار در کشور افزايش يافته و زمينه فعاليت آن‌ها در رشته‌هاي تخصصي وجود ندارد.

ابتکار تاکيد کرد: کارگروه‌هاي اشتغال پايدار روستايي که در هر استان و شهرستان تشکيل شده بايد زمينه ايجاد اشتغال در روستاها را با رويکرد توسعه صنايع دستي و محصولات کشاورزي قابل عرضه به بازار با استفاده از جامعه تحصيل کرده روستائي، شرکت‌هاي دانش بنيان در روستاها و بکارگيري روش‌هاي نوين مانند تجارت الکترونيک ايجاد کند.

معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده عنوان کرد: يکي از رويکردهاي ما در حوزه توانمندسازي بانوان روستايي توجه به حوزه گردشگري است که اعتبارات و بسته‌هاي حمايتي خوبي در اين حوزه ارائه خواهد شد.

رويکرد دولت، توجه به تشکل‌هاي مردمي است

ابتکار ظرفيت تشکل‌هاي مردمي و نهادهاي مدني را مهم ارزيابي و خاطرنشان کرد: يکي از رويکردهاي دولت توجه به نهادهاي مدني، خيريه‌ها و تشکل‌هايي که مردم با علايقي که داشته شکل داده‌اند و در سطح کشور ما نيز شاهد رشد قابل توجه آن هستيم بوده که اميدواريم با پشتوانه قوي اين جريان اجتماعي را براي رفع آسيب‌هاي اجتماعي تجهيز و آماده کنيم.وي ادامه داد: حمايت و توجه به اين تشکل‌ها مي‌تواند نقش بانوان را پررنگ تر کند و از سويي اميدواريم مجلس شوراي اسلامي نيز قانون حمايت از اين تشکل‌ها را تصويب کند.

معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به راه‌اندازي مجمع مشورتي بانوان گناباد نيز اظهار کرد: اين مجمع بايد در راستاي توان‌افزايي افراد که به هر دليلي آسيب ديده‌اند فعاليت کند و شرايط برگشت آن‌ها به جامعه مهيا شود.ابتکار اضافه کرد: مسئله تاب آوري فردي و اجتماعي مي‌تواند موجب اعتلاي جامعه و عبور از مشکلات را فرهم کند، چراکه اين يکي از شيوه‌هاي رايج دنيا بوده و وقتي مردم اين توانمندي را پيدا کنند بسياري از مشکلات با کمک مردم حل مي‌شود.

معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: بانوان ما در برابر مشکلات نبايد بي‌تفاوت باشند و اين بي تفاوتي را صبر معنا کنند و بلکه بايد براي حل اين مشکلات به دنبال راه حل بوده وبر خداوند متعال توکل کنند.

سخنگوي ثبت احوال خبر داد:

راه‌اندازي 800 ايستگاه سيار ثبت‌نام کارت ملي هوشمند تا ماه آينده

سخنگوي سازمان ثبت احوال با اشاره به آخرين وضعيت ايستگاه‌هاي سيار ثبت نام کارت ملي هوشمند در کشور، گفت: قصد داريم اين ايستگاه‌ها تا يک ماه آينده در کل کشور راه اندازي کنيم.سيف الله ابوترابي در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينکه ايستگاه‌هاي سيار به منظور ثبت نام و ارائه کارت ملي هوشمند براي مناطق روستايي، صعب العبور، سالخوردگان و کساني که داراي معلوليت حرکتي هستند در نظر گرفته شده است، گفت: قصد داريم 800 ايستگاه سيار کارت ملي هوشمند را تا يک ماه آينده در کل کشور راه‌اندازي کنيم.

وي ادامه داد: در حال حاضر 46 ايستگاه سيار در کل کشور راه اندازي شده است.يعني در هر استان حدود يک ايستگاه سيار به صورت آزمايشي راه اندازي شده است و برخي استان هاي ديگر نيز در حال تهيه سخت افزارهاي مورد نياز هستند.

سخنگوي سازمان ثبت احوال در پايان با بيان اينکه ايستگاه هاي سيار ثبت نام براي نهادها و موسسات نيز در نظر گرفته شده است، گفت: در حال حاضر در صداسيما ، قوه قضاييه و...ايستگاه هاي سيار راه اندازي شده و مشغول فعاليت هستند. همچنين به دليل اينکه براي تکميل ثبت نام نياز به اثر انگشت است،کارمندان فقط براي خودشان به صورت شخصي مي‌توانند ثبت نام کنند و ثبت نام براي خانواده هايشان بدون حضور آنان امکان پذير نيست.

رئيس شوراي شهر تهران:

تعداد دست‌فروشان مترو از مسافران بيشتر است

رئيس شوراي شهر تهران گفت: زماني که بنده در متروي تهران مسئوليت داشتم تازه مسئله دست‌فروشي مترو شروع شده بود که آن زمان برخورد نکرديم و امروز مي‌بينيم که يک مشکل اساسي متروي تهران است و باتوجه به ساعات حضور آنها در مترو بايد گفت تعداد دست فروشان از تعداد مسافران مترو بيشتر است. به گزارش ايلنا، محسن هاشمي، رئيس شوراي شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اينکه خوشبختانه جلسه آرامي داشتيم، گفت: مسئله شهرسازي و معماري جزو مهم‌ترين مسائل شهر است.

او ادامه داد: مسائل بارگذاري در شهر تهران خارج از طرح تفصيلي خودش را نشان داده و طرح جامع درست اجرا نشده است. موضوع زمين‌هاي ذخيره، مسائل پارکينگ و فضاهاي آموزشي، فرهنگي و وسايل حمل و نقل عمومي هيچکدام ديده نشده است.هاشمي افزود: با توجه به اينکه آقاي سالاري در شوراي چهارم هم حضور داشتند گزارشي خوبي از تحقق اين طرح ارائه کرد و اطلاعاتي خوبي دادند قصد اين بود محوريتي که قرار است شوراي پنجم در رابطه با اين موضوع به دست بياورد و عمل کند تصويب شود.او افزود: همچنين موضوع تحقق طرح تفصيلي مطرح شد که اهميت بسيار زيادي دارد که اطلاعات بايد به دست بيايد تا بفهميم چقدر خارج از طرح تفصيلي عمل کرديم؟ آيا اين طرح انقدر مهم است که اثرات بدي در شهر گذاشته باشد يا اينکه هياهو است.رئيس شوراي شهر تهران تاکيد کرد: اگر اين مسئله وجود داشته باشد بايد نگاه جديدي به طرح ايجاد و آن بررسي شود، تا اطلاعات و آمار به دست نيايد نمي‌توان گفت اين طرح بازنگري مي‌شود يا خير. طبق اين طرح شهرداري تهران بايد سه تا 5 ماه آمار دقيقي از طرح تفصيلي و طرح جامع ارائه کند تا ببينيم چقدر از اين طرح عدول کرديم و اگر عدول از 50 درصد بيشتر باشد جاي تاسف دارد که بايد بازبيني شود.هاشمي درباره تجهيز سوله‌هاي مديريت بحران گفت: حدود 105 سوله وجود دارد که 40 عدد آن در اختيار سازمان مديريت بحران است که در آنها تجهيز کامل انجام شده اما در مابقياينطور نيست.

او افزود: اولين اقدام بازپس‌گيري سوله‌ها بود چون در مديريت قبلي آنها در اختيار افرادي قرار گرفته بود و استفاده ديگري از آنها انجام مي‌شد زماني که اين سوله ها پس گرفته شود قطعا تجهيزش نيز انجام مي‌شود. همچنين 40 سوله ديگر بايد ساخته شود.

برچسب‌ها:

نظر شما