شناسهٔ خبر: 23070158 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

پاسخ مسئول رادیولوژی تایباد به گلایه مردم؛

تاخیری درانجام سونوگرافی اورژانسی نداشته‌ایم/ امکانات درمانی در تایباد محدود است

کارشناس و مسئول رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا تایباد گفت: تاکنون حتی یک مورد تاخیر درانجام سونوگرافی مربوط به بیماران اورژانسی که منجر به ایجاد خطر یا آسیب به بیماران شده، مشاهده و گزارش نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عطیه موسوی، کارشناس و مسئول رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا تایباد در گفتگو با تایبادخبر، در پاسخ به گلایه شهروندانی که از نوبت دهی چندهفته ای سونوگرافی ناراضی بودند، عنوان کرد: باتوجه به اینکه درشهرستان تایباد تنها یک متخصص سونوگرافی داریم، بالتبع امکان انجام کلیه درخواستهای سونوگرافی دربیمارستان نبوده و اولویت انجام سونوگرافی با بیماران اورژانسی میباشد که شامل بیماران تصادفی، مادران باردار پرخطر، بیماران بستری در بخشهای داخلی، جراحی، اطفال، نوزادان، زنان، زایشگاه و...که این سونوگرافی ها در بیمارستان درتمامی روزهای هفته و تمامی ساعات شبانه روز انجام میگیرد.

 

وی لازم به ذکردانست: تاکنون حتی یک مورد تاخیر درانجام سونوگرافی مربوط به بیماران اورژانسی که منجر به ایجاد خطر یا آسیب به بیماران شده مشاهده و گزارش نشده است. پس بیماران اورژانسی که به اورزانس بیمارستان مراجعه و بستری می شوند و مادران باردار اورژانسی که در زایشگاه بستری میشوند سونوگرافی آنها دراسرع وقت دربیمارستان انجام می گیرد.

 

وی افزود: جهت پدیرش تمام مراجعین باید پزشک متخصص رادیولوژی تمام وقت یعنی 24 ساعت در رادیولوزی حضور داشته باشد که چنین چیزی غیر ممکن است. مطب دکتر هزبری در سطح شهر از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 12 تا پاسی از شب در خدمت مراجعین سرپایی می باشد که  این خود نعمت بزرگی است.

کارشناس و مسئول رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا تایباد خاطرنشان کرد: بیمارستان قایم و امام رضا(ع) مشهد با آن همه عطمت، پذیرش سونوگرافی سرپایی ندارند مگر اورزانسی باشد.


کارشناس و مسئول رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا تایباد بیان کرد: امکان پذیرش همه مراجعین سونوگرافی در هیچ بیمارستان دولتی وجود ندارد این مسئله نه تنها در تایباد بلکه هیچ بیمارستانی در کشور نمی تواند پاسخگوی تمامی بیماران سونوگرافی باشد.


وی ادامه داد: حدود 40 تا 45 پزشک در شهرستان تایباد و حومه وجود دارد که روزانه هر کدام 10 تا 15 مورد درخواست سونوگرافی دارند  که در ماه حدود 10000 بیمار میشود پس همچنین امکانی نیست که پذیرش همه آنها در توان ما باشد. ما در حد توان و خیلی بیشتر از توانمان پاسخگو مراجعین در زمینه سونوگرافی، رادیولوزی و سی تی اسکن هستیم.

 

لازم به ذکر است بیمارستان خاتم الانبیا، تنها بیمارستان در شهرستان تایباد است.

انتهای پیام/

نظر شما