شناسهٔ خبر: 23069829 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

2 گروه شکارچی متخلف در منطقه شکار ممنوع خراسانلو ابهر دستگیر شدند

امجد باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سه شکارچی خاطی که در قالب 2 گروه 'یک نفره و 2 نفره' اقدام به شکار کبک در این منطقه کرده بودند که

صاحب‌خبر - امجد باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سه شکارچی خاطی که در قالب 2 گروه 'یک نفره و 2 نفره' اقدام به شکار کبک در این منطقه کرده بودند که با مشاهده محیط بانان قصد فرار داشتند که پس از مدتی تعقیب و گریز در دام قانون گرفتار آمدند.
وی اظهار کرد: از گروه 2 نفره شکارچیان که بومی منطقه نیز بودند 'لاشه یک قطعه کبک، 2 قبضه سلاح شکاری دولول، 49 تیر فشنگ ساچمه، یک قبضه چاقو و یک عدد کوله پشتی، کشف و ضبط شد.
باقری تصریح کرد: از دیگر شکارچی متخلف نیز که از شکارچیان بومی و سابقه دار منطقه است یک قبضه سلاح شکاری تکلول چخماقی، 2 تیر فشنگ ساچمه و 6 عدد پوکه، به دست آمد.
وی با بیان اینکه این شکارچی متخلف به دلیل شکارهای غیرمجاز گونه های جانوری، تحت تعقیب ماموران محیط زیست نیز بود افزود: این سه شکارچی خاطی که روز جمعه /24 آذر جاری/ به قصد شکار وارد منطقه شکار ممنوع خراسانلو، شده بودند حوالی ساعت 17:30 در دام محیط بانان افتادند که پس از تشکیل پرونده به منظور اعمال قانون، تحویل مراجع قضایی شدند.
مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان به شکارچیان متخلف هشدار داد دست از تهدید حیات وحش استان بردارند که در غیر این صورت از سوی محیط بانان دستگیر و طبق قانون و بدون هیچ اغماضی با آنان برخورد خواهد شد.
منطقه شکار ممنوع خراسانلو با منطقه حفاظت شده باشگل تاکستان همجوار است و در بین 49 درجه و 5 دقیقه تا 49 درجه و 33 دقیقه طول شرقی و 36 درجه و 6 دقیقه تا 36 درجه و 26 دقیقه عرض شمالی واقع شده و وسعت منطقه 70157 هکتار و حداقل ارتفاع 1550 متر و حداکثر 2971 متر و دامنه تغییرات ارتفاعی نیز 1421 متر است.
این منطقه کوهستانی بوده و میزان بارندگی آن بالای 400 میلیمتر در سال است.
پوشش گیاهی منطقه بطور عمده شامل چوبک، بومادران، گون، کلاه میرحسن، پسته وحشی، سیاه تلو است و زیستگاه قوچ و میش وحشی البرز مرکزی می باشد از گونه های دیگر حیات وحش منطقه می توان به خرس قهوه ای، پلنگ، سیاه گوش و از گونه های پرندگان به کبک معمولی نیز اشاره کرد.
منطقه شکار ممنوع خراسانلو واقع در شهرستان های ابهر - خرمدره به دلیل دارا بودن آب و هوای معتدل کوهستانی و زمین‎ های حاصلخیز از تنوع گونه‎های گیاهی و جانوری خاصی برخوردار است و بیش از 13 نوع پستاندار از جمله قوچ و میش ارمنی و البرزی، آهو، پلنگ، خرس قهوه‎ای، خوک وحشی، گرگ و سیاه گوش و 22 گونه از انواع پرندگان چون کرکس، قرقی، سینه سرخ ایرانی، دلیجه، سارگپه در این منطقه زیست می کنند.
6084/8068
خبرنگار: پرویز غفاری **انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش

نظر شما