شناسهٔ خبر: 23069661 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرپرست دانشگاه فرهنگیان: علوم حوزوی نیاز امروز نظام آموزشی کشور است

شهرری ـ ایرنا ـ سرپرست دانشگاه فرهنگیان تولید علم مبتنی بر آموزه های اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید از ظرفیت و ژرفای علوم حوزوی در نظام آموزشی کشور استفاده کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسین خنیفر روز یکشنبه در همایش گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه در واحد پردیس شهید مفتح شهرری با بیان اینکه رسول اکرم(ص) پیامبری فرهنگی بود، افزود: معجزه، رسالت و پیام اصلی پیامبر اسلام(ص) کتاب و تعلم بود و امروز ما پیروان دین مبین اسلام باید از این موهبت الهی در پیش برد اهداف نظام آموزشی مدرن کشور سود ببریم.
وی بی سوادان قرن 21 را کسانی دانست که توانایی بازیابی تحولات را ندارند و اظهار داشت: دانشجویان و اساتید کشور باید با حفظ ارزش های اسلامی و میراث شهدا با تحولات و تغییرات فرهنگی، اجتماعی و تکنولوژیکی جهان همراه شوند.
خنیفر در ادامه در خصوص برنامه ها و سیاست های مدیریت جدید این دانشگاه گفت: جمع آوری تمامی نقاط قوت و ضعف دانشگاه، تکریم اساتید و دانشجویان، حفظ شان دانشگاه، طراحی یک نظام جامع در راستای ارزش گذاری مجدد روی برنامه های جاری دانشگاه از برنامه های اصلی مدیریت جدید دانشگاه فرهنگیان است.
وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان با تربیت معلمان آینده کشور نقش زیادی در توسعه کشور دارد، افزود: تغییر و تحول در برنامه های دانشگاه فرهنگیان به گونه ای خواهد بود که به زودی این دانشگاه جزو پنج دانشگاه برتر کشور شود.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان پردیس های استان تهران در ادامه این همایش گفت: دانشگاه ها در جهان غرب از اول به صورت سکولار و عاری از مسائل دینی تاسیس شدند و این موضوع در دانشگاه های قبل از انقلاب ایران نیز به وضوح دیده می شد.
حجت الاسلام سید مهدی علم خواه دین ستیزی و عدم توجه دانشگاه ها به امور دینی را از تجربه های تلخ بشریت دانست و عنوان کرد: هزاران سال قبل که دین و مراکز آموزشی با یکدیگر ارتباط تنگاتنگی داشتند دانشمندانی مانند ابن سینا و زکریای رازی را پرورش می دادند که تا چندین قرن کتاب هایشان در دانشگاه های معتبر دنیا تدریس می شد.
وی وقوع انقلاب اسلامی و تشکیل شورای انقلاب فرهنگی را یکی بهترین اتفاقات مبارک در پیوند حوزه و دانشگاه عنوان کرد و افزود: محتوا و شکل دانشگاه های کشور باید آن گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند به صورت ریشه ای، اسلامی شوند.
همایش گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه روز یکشنبه با حضور در پردیس شهید مفتح شهرری خنیفر سرپرست دانشگاه فرهنگیان، علم خواه مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان پردیس های استان تهران و جمعی از اساتید و دانشجویان این دانشگاه در پردیس شهید مفتح شهرری برگزار شد.
27 آذر سالروز شهادت شهید مفتح به دلیل فعالیت این شهید بزرگوار در راه تحقق وحدت میان دو نهاد علمی کشور، روز وحدت روحانی و دانشجو نامیده شده است.
شهید مفتح در سال 1358، هنگام ورود به دانشکده الهیات تهران از سوی گروهک فرقان هدف گلوله قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نائل آمد.
3218/6003
خبرنگار: امیر جعفری ** انتشار: روح اله صائب

انتهای پیام /*

نظر شما