شناسهٔ خبر: 23069323 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گزارش یورونیوز از نقش مخرب رژیم صهیونیستی در آفریقا

الجزیره- ایرنا- رژیم صهیونیستی در چارچوب تلاش برای خارج شدن از انزوای بین المللی ، به بهانه های مختلف تلاش می کند جای پایی در آفریقا پیدا نموده و در این راه با روش های مختلف خود را دوست کشورهای منطقه نشان می دهد در حالی که پیوسته در حال توطئه کردن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، پایگاه خبری 'یورونیوز' عربی روز یکشنبه در گزارشی در این خصوص نوشت: 'اسراییل' به روش های گوناگون سعی در نفوذ در کشورها و دولت های آفریقایی دارد ، به عنوان مثال با کشورهای سرچشمه رود نیل از در دوستی وارد می شود و آن ها را تحریک می کند سهم مساوی از رود نیل طلب کنند و از مصر و سودان نیز بخواهند بهای آب رود نیل را پرداخت کنند .
یورو نیوز در ادامه نوشت: تاریخ طمع ورزی های 'اسراییل' در این خصوص به سال 1974 باز می گردد که قصد داشت سالانه حدود یک میلیارد مترمکعب آب رود نیل را از طریق 6 کانال از زیر کانال سوئز به صحرای نقب منتقل کند و حتی مهندسان آن، طرحی برای این کار آماده کردند، آن ها بارها خواستار سهم 10 درصدی از آب رود نیل شدند تا مشکل کم آبی خود را (در اراضی اشغالی ) حل کنند و همچنین از سال ها پیش نیز تلاش می کند در کشورهایی که سرچشمه رود نیل محسوب می شوند مانند تانزانیا، کنیا، اوگاندا و اتیوپی نفوذ کند.
یورو نیوز در ادامه نوشت: در سال 2009میلادی «آویگدور لیبرمن» که در حال دیداری رسمی از کشورهای آفریقایی بود، این دیدار خود را برای تقویت جایگاه «اسراییل» در جامعه بین الملل بسیار مهم توصیف کرد و این در حالی است که دستگاه اطلاعاتی آفریقای جنوبی در گزارشی تاکید کرد ': در حالی که لیبرمن با مقام های آفریقایی در مورد منافع مشترک سخن می راند و از قحطی و گرسنگی مردم ، کمبود آب و سوء تغذیه و گسترش بیماری های واگیردار سخن می گوید، این وعده های تل آویو به این کشورها در حقیقت در چارچوب سیاست فریب و تمسخر است.
گزارش دستگاه اطلاعاتی آفریقای جنوبی حاکی از آن است که توطئه های نظامی ، اقتصادی ، امنیتی و سیاسی با پوشش کارهای خیریه و سازمان های فعال در حوزه کمک های بشردوستانه ، همه مناطق آفریقا را در نوردیده است و بنیامین نتانیاهو نیز جنگی دیپلماتیک برای پیدا کردن دوستانی در آفریقا آغاز کرده است.
یورونیوز در ادامه نوشت: نتانیاهو برای شرکت در مراسم تحلیف «اوهورو کینیاتا» رئیس جمهوری این کشور به کنیا رفت اما در ورزشگاه محل برگزاری حاضر نشد . او پس از آن خواستار همکاری برای مقابله با گروه های تندرو مانند بوکوحرام، الشباب و افراد مسلح در سینا شد و گفت این گروه ها همه را تهدید می کنند و برای مقابله با آن ها، همه باید همکاری کنند.
این گزارش ادامه داد: 'اسراییل' با روش ها و بهانه های مختلف سعی در دخالت در امور داخلی کشورهای آفریقایی در سطوح مختلف دارد و سعی می کند در جهت منافع عالی خود، کنترل شریان های حیاتی اقتصادی این کشور را در دست داشته باشند و از نظر اجتماعی و سیاسی نیز بر آن ها نفوذ داشته باشد.
در پایان این گزارش امده است: رژیم صهیونیستی به سران برخی از این کشورهای آفریقایی تجهیزات جاسوسی می دهد تا مقام ها از آن برای کنترل مخالفان خود استفاده کنند.
خاورم **2041**1049
خبرنگار: سید شاهپور حسینی /انتشار دهنده: مریم کاظمی

انتهای پیام /*

نظر شما