شناسهٔ خبر: 23069297 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیر حوزه علمیه شهرستان قروه:

روحانیون کردستانی چهره رحمانی اسلام را به مردم نشان بدهند

R7848/P1377/S6,66/CT11

مدیر حوزه علمیه شهرستان قروه با بیان اینکه اندیشمندان غربی از گرایش مردم در اسلام نگران هستند، گفت: روحانیون کردستانی چهره رحمانی اسلام را به جامعه نشان بدهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهگلان، حجت‌الاسلام نادر رنجبر عصر امروز در همایش "مقابله با هجمه سلفیت" که در این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: امروزه اسلام با توجه به پیام های الهی و نگاه های رحمانی که به جامعه بشری دارد به سرعت در جوامع غرب در حال پیشروی است.

وی به نگرانی اندیشمندان غربی از گرایش مردم به اسلام اشاره کرد و گفت: کارشناسان شبکه های غربی اعتراف می کنند که گرایش مردم به اسلام با این سرعت، عرصه را برای دیگران تنگ خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه شهرستان قروه تصریح کرد: اندیشمندان غربی برای جلوگیری از رشد و نفوذ اسلام به غرب، پدیده "وهابیت" را در جهان اسلام منتشر کردند.

وی به ایجاد اسلام هراسی در میان مردم از سوی دشمنان اشاره کرد و گفت: قتل مسلمانان با فجیع ترین شکل ممکن، در راستای اسلام هراسی و جلوگیری از گرایش مردم به اسلام از نقشه های دشمنان است.

رنجبر یکی از وظایف مهم علما و روحانیون را آگاه کردن ذهن مردم عنوان کرد و افزود: جوانانی که برخی مسائل زمینه را در افکار و وجود آنان ایجاد می کند که به سمت گروه های تکفیری بروند باید بدانند که این مسیر چیزی جز هلاکت و نابودی برایشان ندارد.

وی با تاکید بر اینکه باید علما چهره رحمانی اسلام را به مردم نشان دهند، اظهار کرد: وهابیت به شدت در حال فعالیت و جذب نیرو از کشورهای دیگر و جنگ در بیابان های سوریه هستند و باید با آنان برخورد شود.

مدیر حوزه علمیه امام جعفر صادق(ع) در قروه با بیان اینکه آبشخور اختلافات مذهبی دستگاه های جاسوسی آمریکا و انگلیس هستند، خاطر نشان کرد:ت دشمنان برای ضربه زدن به اسلام دسیسه و برنامه های مختلف دارند اما باید با حفظ وحدت و انسجام با بیگانگان مقابله کنیم.

رنجبر مقابله با جریان تکفیری را وظیفه علما دانست و افزود: اگر هر خونی که به ناحق از مسلمانان ریخته شود، بزرگان دین موضع گیری نکنند در خون آنها شریک هستند.

انتهای پیام/

نظر شما