شناسهٔ خبر: 23069056 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نگاهی به مهم‌ترین بازی‌های لیگ‌های اروپایی

رقابت‌های لیگ‌های معتبر فوتبال اروپا، امروز «یکشنبه» با انجام چند بازی مهم پیگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های لیگ‌های اروپایی امروز (یکشنبه) با انجام چند بازی مهم در چهار لیگ معتبر لالیگا اسپانیا، لیگ جزیره انگلیس، سری آ. ایتالیا و بوند سلیگا آلمان پیگیری می‌شود که برنامه آن به شرح زیر است:

لیگ برتر انگلیس: (هفته هجدهم)

وست برومویچ - منچستریونایتد: ۱۷:۴۵

بورنموث - لیورپول:۲۰:۰۰

تیم رده دومی منچستریونایتد از ساعت ۱۷:۴۵ در ورزشگاه هاوتورنز به مصاف وست برومویچ که در رده هفدهم جدول قرار دارد می‌رود.

در حالی که یونایتد با ۳۸ امتیاز در رده دوم جدول قرار گرفته، اما اختلاف ۱۱ امتیازی با صدر جدول یعنی منچسترسیتی تا حدود زیادی کار را برای شاگردان آقای خاص با مشکل مواجه کرده است، البته مورینیو در اظهاراتی جالب توجه اعلام کرد که کورس قهرمانی در ماه می‌ تمام می‌شود و اگر الان به پایان رسیده بود که من برای تعطیلات به برزیل یا لس آنجلس رفته بودم پس این موضوع نشان می‌دهد که شیاطین سرخ با انگیزه خاصی نه تنها به دنبال رسیدن به سیتی بلکه حتی در فکر جا گذاشتن این تیم در صدر جدول هم هستند. از طرفی با توجه به فرم خوبی که در هفته‌های اخیر منچستری‌ها حفظ کرده اند، به دنبال کاهش این فاصله با صدرنشین هستند. یونایتد در ۸ بازی اخیر خود، ۶ پیروزی و ۲ شکست به ثبت رسانده که نشان از آمادگی خوب تیم مورینیو دارد. مایکل کریک، اریک بایلی، پل پوگبا قادر به همراهی شاگردان آقای خاص نیستند، حضور مروان فلینی و مارکوس روخو هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

نبرد غول های اروپا در بازی های امروز لیگ های معتبر اروپایی

وست برومویچ از ۸ بازی قبلی اش، ۴ امتیاز کسب کرده و در حال حاضر در رتبه هفدهم جدول لیگ برتر قرار دارد. شاگردان آلن پاردیو سال خوبی را پشت سر نمی‌گذارد و در نهایت پس از چندین سال تونی پولیس از هدایت این تیم اخراج و پاردیو جایگزین او شد. با وجود این فرم ضعیف، وست بروم همواره می‌تواند برای هر حریفی دردسر ساز شود. آلن پاردیو و تیمش برای رهایی از فشار، به کسب امتیاز از این دیدار خانگی نیاز دارند، اما باید دید که می‌توانند در برابر منچستریونایتد آماده این روز‌ها مقاومت کنند یا خیر.

بیشتربدانیم:

وست برومویچ در ۱۵ بازی قبلی خود در لیگ برتر موفق به پیروزی نشده است.

در ۵ بازی قبلی وست برومویچ مقابل منچستریونایتد کمتر از ۲.۵ گل زده شده است.

منچستریونایتد در ۹ بازی از ۱۰ بازی قبلی خارج از خانه خود مقابل وست برومویچ حداقل ۲ گل زده است.

وست برومویچ در ۵ بازی از ۷ بازی قبلی خود در لیگ برتر موفق به گلزنی نشده است.

منچستریونایتد در ۵ بازی از ۶ بازی قبلی خود در لیگ برتر پیروز شده است.

در ۳ بازی قبلی وست برومویچ در لیگ برتر کمتر از ۲.۵ گل زده شده است.

منچستریونایتد در ۹ بازی از ۱۰ بازی قبلی خارج از خانه خود مقابل وست برومویچ شکست نخورده است.

در دیگر بازی این هفته تیم بورنموث در ورزشگاه ویتالی به مصاف تیم لیورپول می رود. لیورپول که در هفته‌های اخیر روند خوبی را طی کرده است، با ۳۱ امتیاز در رده پنجم جدول قرار گرفته و ۱۸ امتیاز با صدرنشین فاصله دارد. شاگردان یورگن کلوپ که در اوایل فصل روند پرفراز و نشیبی را طی کرده بودند، رفته رفته توانستند اوضاع را بهبود ببخشند و در هفته‌های اخیر نتایج نسبتا خوبی کسب کرده اند. آن‌ها در ۷ بازی اخیر خود، ۴ پیروزی و ۳ تساوی به دست آورده اند که آمار نسبتا خوبی برای آن‌ها محسوب می‌شود. فاصله با صدر باعث شده که آن‌ها امسال نیز قید قهرمانی را بزنند، اما تلاش آن‌ها باز هم بر کسب سهمیه لیگ قهرمانان خواهد بود.

آدام بوگدن، ناتالی کلاین، ژوئل ماتیپ، آلبرتو مورنو به علت مصدومیت قادر به همراهی تیمشان نیستند، حضور استوریج و آدام لالانا نیز در این دیدار هنوز مشخص نیست.

نبرد غول های اروپا در بازی های امروز لیگ های معتبر اروپایی

در آن سوی میدان بورنموث با ۱۶ امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار گرفته است. آن‌ها در ۵ بازی اخیرشان، صاحب سه تساوی شده اند و در ۲ دیدار هم مقابل حریفانش شکست خورده است. آدام فدریکی، تایرون مینگز و برد اسمیت به دلیل مصدومیت نمی‌توانند تیمشان را در این دیدار همراهی کنند.

بیشتر بدانیم:

در ۸ بازی از ۹ بازی قبلی خارج از خانه لیورپول در لیگ برتر بیش از ۲.۵ گل زده شده است.

لیورپول در ۳ بازی قبلی خارج از خانه خود در لیگ برتر با اختلاف حداقل ۳ گل پیروز شده است.

لیورپول در ۳ بازی قبلی خارج از خانه خود در لیگ برتر در هر دو نیمه پیروز شده است.

لیورپول در ۳ بازی قبلی خارج از خانه خود در لیگ برتر پیروز شده است.

لیورپول در ۴ بازی قبلی خارج از خانه خود مقابل بورنموث حداقل ۲ گل زده است.

در ۳ بازی قبلی خانگی بورنموث مقابل لیورپول بیش از ۲.۵ گل زده شده است.

بورنموث در ۵ بازی قبلی خود در لیگ برتر موفق به پیروزی نشده است.

لالیگا (هفته شانزدهم)

رقابت‌های هفته شانزهم لالیگا امروز با ۴ دیدار دنبال می‌شود برنامه بازی‌ها به شرح زیر است:

خیرونا - ختافه:۱۴:۳۰

لگانس - رئال‌مادرید:۱۸:۳۰

سلتاویگو - ویارئال:۱۸:۴۵

لاس پالماس - اسپانیول:۲۱:۰۰

بارسلونا - دیپورتیوو لاکرونیا:۲۳:۱۵

در یکی از مهم‌ترین دیدار‌های این هفته تیم صدرنشین بارسلونا در نیوکمپ و از ساعت ۲۳:۱۵ باید به مصاف دیپورتیولاکرونیا برود. شاگردان والورده که عملکرد خوبی تا به اینجا فصل داشته اند، در ۳ بازی اخیر خود دچار لغزش شده و تنها ۵ امتیاز کسب کرده اند که این موضوع باعث کاهش اختلاف با رئال مادرید شد. با این حال، والورده می‌داند که امروز نیز کار آسانی پیش رو نخواهد داشت و کسب ۳ امتیاز این دیدار نیز با توجه به بازی‌های قبلی ۲ تیم کمی دشوار به نظر می‌رسد. بارسا با ۳۹ امتیاز صدرنشین لالیگاست، اما فاصله اش با تیم دوم یعنی والنسیا به شکلی است که نباید لغزشی داشته باشد، زیرا چنانچه هر نتیجه‌ای غیر از برد برای کاتالان‌ها حاصل شود این احتمال وجود دارد که اختلاف امتیازی بارسلونا به والنسیا از پنج به سه امتیاز کاهش یابد. رافینیا، عثمان دمبله و ساموئل اومتیتی به دلیل آسیب دیدگی در این دیدار غایب خواهند بود.

نبرد غول های اروپا در بازی های امروز لیگ های معتبر اروپایی

 

در آن سو، لاکرونیا با ۱۵ امتیاز در رده هفدهم قرار گرفته است. آن‌ها در ۵ بازی اخیرشان، ۱ پیروزی، ۱ تساوی و ۲۳ شکست به دست آورده و در فرم خوبی قرار ندارند. با این حال تقابل با بارسا همواره انگیزه‌ای مضاعف برای بازیکنان لاکرونیا است و این موضوع می‌تواند آبی اناری‌ها را دچار دردسر کند.

بیشتر بدانیم:

بارسلونا در ۱۹ بازی قبلی خانگی خود در لالیگا حداقل ۲ گل زده است.

در ۱۷ بازی از ۱۹ بازی قبلی خانگی بارسلونا در لالیگا بیش از ۲.۵ گل زده شده است.

بارسلونا در ۲۴ بازی قبلی خانگی خود در لالیگا شکست نخورده است.

deportivo در ۲۴ بازی از ۲۶ بازی قبلی خارج از خانه خود در لالیگا موفق به پیروزی نشده است.

در ۹ بازی از ۱۱ بازی قبلی خانگی بارسلونا مقابل deportivo بیش از ۲.۵ گل زده شده است.

بارسلونا در ۱۰ بازی از ۱۱ بازی قبلی خانگی خود مقابل deportivo حداقل ۲ گل زده است.

بارسلونا در ۱۱ بازی قبلی خانگی خود مقابل deportivo شکست نخورده است.

بوند سلیگا (هفته هفدهم)

رقابت‌های هفته هفدهم و پایانی نیم فصل بوندسلیگا امروز با ۲ دیدار به پایان می‌رسد که برنامه بازی‌ها به شرح زیر است:

هانوفر - بایرلورکوزن:۱۸:۰۰

لایپزیش - هرتابرلین:۲۰:۳۰

در یکی از دیدار‌ها تیم رده سومی لایپزیش در خانه به دیدار تیم رده یازدهمی هرتابرلین می‌رود. شاگردان رالف هازنهوتل در حال حاضر با ۲۸ امتیاز پس از تیم‌های بایرن مونیخ و شالکه در رده سوم جدول قرار گرفته اند. آن‌ها در ۶ بازی اخیرشان ۲ برد،۳ تساوی  و یک شکست کسب کرده اند. در طرف مقابل هرتابرلین این روز‌ها روند سینوسی را در پیش گرفته است به طوری که از ۱۸ امتیاز ممکن در ۶ دیدار اخیرشان تنها موفق به کسب ۸ امتیاز شده اند و همین مسئله باعث شده تا کار سختی را مقابل لایپزیش رده سومی در پیش داشته باشند.

سری آ. ایتالیا (هفته هفدهم)

رقابت‌های هفته هفدهم سری آ. ایتالیا امروز با انجام ۶ دیدار به اتمام می‌رسد برنامه بازی‌ها به شرح زیر است:

هلاس ورونا - آث میلان:۱۵:۰۰

سامپدوریا - ساسولو:۱۷:۳۰

بولونیا - یوونتوس:۱۷:۳۰

کروتونه - کیه وو:۱۷:۳۰

فیورنتینا - جنوا:۱۷:۳۰

بنونتو - اسپال:۲۰:۳۰

آتالانتا - لاتزیو:۲۳:۱۵

شاید مهمترین دیدار این هفته را بتوان بازی با یوونتوس با بولونیا قلمداد کرد. یوونتوس در حال حاضر با ۳۸ امتیاز از ۱۶ بازی خود در رده دوم جدول قرار گرفته و روند رو به رشدی را طی کرده است. آن‌ها در ۶ بازی اخیر، ۴ پیروزی، ۱ تساوی و ۱ شکست به دست آورده و نسبت به اوایل فصل که اوضاع به نفعشان پیش نمی‌رفت، روند بهتری در پیش گرفته اند. قهرمان 6 دوره اخیر سری آ، برای هفتمین قهرمانی پیاپی می‌جنگد و به نظر دوباره به کورس بازگشته است، هر چند که رقیب سرسختی مثل ناپولی را در پیش رو خود می‌بیند و با توجه به شکست شب گذشته تیم‌ اینتر و پیروزی ناپولی، یووه می تواند در این دیدار با یک تیر 2نشان بزند به طوری که هم اختلاف ۲ امتیازی خود را با تیم‌ ناپولی در صدر جدول حفظ می کند و هم با پشت سر گذاشتن اینتر از مکان سوم به رده دوم هم صعود می کند. استفان لیختشتاینر، بندیکت هوودس قادر به همراهی یووه نیستند، حضور جورجو کیه‌لینی و بوفون در این دیدار مشخص نیست.

نبرد غول های اروپا در بازی های امروز لیگ های معتبر اروپایی

در آن سو، بولونیا با ۲۱ امتیاز در رده یازدهم قرار گرفته و شرایط نسبتا خوبی دارد. آن‌ها در ۶ بازی اخیرشان، ۲ پیروزی و ۳ شکست و یک تساوی تجربه کرده و از فرم چندان خوبی برخوردار نیستند. همچنین در ۱۰ تقابل اخیر با یوونتوس، ۸ شکست و ۲ تساوی سهم بولونیا بوده است. فردریکو دی فرانچسکو قادر به دلیل مصدومیت نمی‌تواند بولونیا را همراهی کند و رودریگو پالاسیو هم حضورش در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

بیشتربدانیم:

یوونتوس در ۳۲ بازی از ۳۵ بازی قبلی خود در سری آ. شکست نخورده است.

یوونتوس در ۱۵ بازی قبلی خارج از خانه خود مقابل بولونیا شکست نخورده است.

یوونتوس در ۳ بازی قبلی خود در سری آ. موفق به کلین شیت شده است.

انتهای پیام/

 

نظر شما