شناسهٔ خبر: 23068328 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تسنیم گزارش می‌دهد

مستند "رویای خلافت" روایتی از جنایات داعش در موصل

R41346/P4001/S6,51/CT7

مستند "رویای خلافت" ساخته سید مجتبی خیام‌الحسینی روایتی از عملیات آزادسازی شهر موصل عراق از تروریست‌های داعشی است که در طول ۸ ماه توسط مستندسازان اصفهانی در عراق فیلمبرداری شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، کتابخانه مرکزی شاهد برگزاری آیین رونمایی از مستند "رویای خلافت" ساخته سیدمجتبی خیام‌الحسینی بود، این مستند روایتی از عملیات آزادسازی شهر موصل است.

تهیه‌کننده و کارگردان مستند "رویای خلافت" در این برنامه با اشاره به روند تولید و ساخت این مستند اظهار داشت: این کار یک گزیده‌ای از اتفاقاتی است که در موصل عراق رخ داد، آزادسازی آن در طول 8 ماه طول کشید.

سیدمجتبی خیام‌الحسینی با اشاره به اهمیت منطقه موصل بیان کرد: موصل از چند زاویه دارای اهمیت است اینکه یکی بزرگترین شهر در عراق بوده و در نزدیکی مرز ترکیه و عراق است و بسیاری از عملیات‌های تروریستی از این منطقه رخ می‌داد و پایگاه اصلی حزب بعث در این منطقه وجود داشت.

تهیه کننده و کارگردان مستند "رویای خلافت" با بیان اینکه این مستند در تیرماه و گرمای شدید 52 درجه عراق فیلم‌برداری شد، تصریح کرد: سعی شد که تا جایی که امکان داشت در خط مقدم عملیات‌ها حضور داشته باشیم البته این نکته هم وجود دارد که برای مناطق جنگی نمی‌شود سیر داستانی تعریف کرد ما مجبور بودیم از تصاویر ضبط شده یک سیر داستانی را روایت کنیم.

تفکر داعش هنوز ادامه دارد

فعال خبری حوزه جنگ در این نشست پیرامون مستند "رویای خلافت" اظهار داشت: برای کسانی که کار خبرنگاری و مستندسازی در جنگ نکرده‌اند، لمس تصاویر موصل برایشان عادی باشد اما برای من که 8 سال در موصل عراق و سوریه حضور داشتم، فریم به فریم آن را لمس کرده‌ام و کار بسیار دشواری است.

حسن شمشادی با بیان اینکه در بسیاری از مستندسازی‌های جنگ سناریونویسی از قبل اشتباه است، افزود: در مستند رویای خلافت از اطلاعات جلال خالقی خبرنگار مستقر صدا و سیما در موصل استفاده درستی شد.

وی با بیان اینکه شاید خیلی‌ها بتوانند خبرنگار، مستندسازی و عکاس شوند اما همه عکاس، خبرنگار و مستندسازی جنگ نیستند، تصریح کرد: "رویای خلافت" کار بسیار خوبی است که می‌شود نگاه حرفه‌ای‌تری هم به آن کرد و این مستند به خوبی به ورود داعش به موصل پرداخته که ساعت‌ها می‌توان درباره داعش حرف زد و مستند ساخت که داعش که بود، چه بود و چه کسانی از آنها حمایت کردند و چه کسانی آنها را شکست دادند.

"رویای خلافت" روایتی از آزادسازی موصل

به گزارش تسنیم؛ در مستند رویای خلافت، تصاویری از جنایات داعش در شهر موصل نمایش داده می‌شود که مردم عراق در یک حرکت خودجوش و با لبیک به فرمان آیت‌الله سیستانی به مبارزه با داعش پرداختند، تمام نقاط مختلف شهر موصل عراق توسط داعش بمب‌گذاری و نابود شده بود، که این مستند روایتی از کمیل جوان عراقی است که راه پدرش را که در عملیات کربلای 2 شهید شده بود، ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما