شناسهٔ خبر: 23067173 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

گستردگی سیستان و بلوچستان افزایش ادارات تعزیرات حکومتی را می طلبد

به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم اینک از مجموع 19 شهرستان

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم اینک از مجموع 19 شهرستان استان تنها در 6 شهرستان ادارات تعزیرات حکومتی وجود دارد که جوابگوی نیاز مردم نیست.
وی تاکید کرد: مردم شهرستان های فاقد شعب تعزیرات حکومتی در سیستان و بلوچستان در بسیاری از موارد برای رسیدگی به پرونده خود باید به نزدیکترین شهر دارای اداره تعزیرات حکومتی بروند که هزینه های زیادی را برایشان رقم می زند.
وی افزود: باید از تعزیرات حکومتی به عنوان یک نهاد انقلابی و با ارزش یاد کرد که بر اساس نیاز جامعه شکل گرفته و در مدت فعالیت خود توانسته به بهترین نحو به وظایف اش عمل کند.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بعد از اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب نقش مهم و برجسته ای برای تعزیرات حکومتی در مساله مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نظر گرفته شد.
حجت الاسلام حمیدی تاکید کرد: هیچ فردی نمی تواند منکر نقش آفرینی تعزیرات حکومتی در مساله مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ویژه در سال های اخیر در سطح کشور و سیستان و بلوچستان شود.
وی با قدردانی از عملکرد سرپرست سابق تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان گفت: شورای قضایی استان آماده همکاری با مدیرکل جدید این مجموعه برای پیشبرد اهداف نظام است.
معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این آیین گفت: تعزیرات حکومتی وظایف گسترده ای در حوزه اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز به ویژه در این استان با هزار و 600 کیلومتر مرز دارد.
سکینه اشرفی با تاکید بر جلب اعتماد عمومی جامعه اظهار داشت: بررسی های در 2 سال گذشته نشان می دهد بیش از 43 درصد فسادهای کشف شده در سطح جهان با نظارت مردم حاصل شده است.
وی افزود: ایجاد ادارات تعزیرات حکومتی در تمام شهرستان های سیستان و بلوچستان، اعطای مجوز برای جذب نیروی انسانی و استقرار نیروی انتظامی در ادارات سطح استان برای بحث اجرای احکام از مهمترین نیازهای مجموعه تعزیرات حکومتی استان است.
به گزارش ایرنا در پایان این نشست از زحمات محمدحسین اشرفی سرپرست سابق تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان قدردانی و حیدر میرزایی به عنوان مدیرکل این مجموعه معرفی شد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشار دهنده: حیدر سرایانی

نظر شما