شناسهٔ خبر: 23066407 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس اداره ورزش و جوانان تنگستان خبر داد؛

نجات ۴ کوهنورد گرفتار شده در قله بیرمی تنگستان

سرپرست ورزش و جوانان تنگستان گفت: یک گروه کوهنوردی که شامل یک کوهنورد مرد و سه زن از استانهای یاسوج، کرمان و اصفهان بودند به قصد فتح قله بیرمی تنگستان کوهنوردی خود را از مسیر روستای گشی اغاز کرده بودند که متاسفانه بدلیل ناآشنا بودن از مسیر منحرف شده و مسیر را گم کرده بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تنگستان نما، قاسم شکوه سرپرست ورزش و جوانان تنگستان با اشاره به نجات ۴ کوهنورد گرفتار شده در قله بیرمی در گفتگو با خبرنگار تنگستان نما گفت: این کوهنوردان با تاریک شدند هوا شرایط بدتری پیدا کرده بودند و خوشبختانه به محض اطلاع به حیدرپور رئیس هیات کوهنوردی تنگستان که وی از کوهنوردان با سابقه نیز می باشد.

وی ادامه داد: نجات این کوهنوردان با هماهنگی پایگاه امداد نجات کوهستان منطقه خاییز  جهت پیدا کردن این کوهنوردان عازم قله شدند که خوشبختانه بعد جستجو فراوان در نیمه های شب این کوهنوردان را در مسیری صعب العبور پیدا کرده و به پائین قله هدایت کردند.

سرپرست اداره ورزش تنگستان همچنین افزود: یکی از کوهنوردان زن بدلیل مصدودمیت قادر به برگشت از مسیر نبوده که با تلاش قابل تقدیر امدادگران و کوهنوردان هیات کوهنوردی ایشان  نیز به پایین کوه انتقال داده شد و عملیات نجات این کوهنوردان شد.

 

شکوه ادامه داد: این چهار کوهنورد هم اکنون از سلامت کامل برخوردار هستند و جا دارد از تلاش و زحمات هیات کوهنوردی تنگستان بخصوص ریاست و کوهنوردان ،امدادگران پایگاه امداد نجات منطقه خاییز ،نیروی انتظامی پاسگاه خاییز و نیروهای اورژانس ۱۱۵تنگستان و اهالی منطقه خاییز که در نجات این کوهنوردان ساعتها تلاش کردند تقدیر  و تشکر می کنم.

شکوه در پایان گفت: با توجه به اتفاق مشابهی که هفته گذشته برای چند کوهنورد دیگر رخ داد بود حتما کوهنوردان استانی و کشوری قبل از  اینکه برنامه کوهنوردی و یا صعودی در این قله داشته باشند با هیات کوهنوردی شهرستان تنگستان هماهنگ کنند.

وی گفت: قله بیرمی درارای مسیرهای سخت و مشکلی میباشد که در صورت نبود راهنما برای  صعود ، کوهنوردان دچار مشکل خواهند شد.همچنین کوهنوردان ضمن داشتن امادگی بدنی امکانات و تجهیزات کامل کوهنوردی را همراه خود داشته باشند.اداره ورزش و جوانان و هیات کوهنوردی تنگستان نیز اماده هر نوع همکاری با کوهنوردان خواهند بود.

لازم به ذکر است قله بیرمی تنگستان مرتفع  ترین قله استانهست که بدلیل طبیعت و آب و هوای مناسب و بینظیرش در فصول پاییز و زمستان کوهنوردان زیادی را از تمام مناطق کشور جهت صعود به خود میبیند  و اخیرا نیز در طرح ملی و کشوری «فتح ۳۲قله مرتفع کشور »که  توسط فدارسیون کوهنوردی اعلام شده نام قله بیرمی تنگستان نیز در بین این ۳۲قله می باشد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما