شناسهٔ خبر: 23066078 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیشروی ارتش سوریه دراستان ریف دمشق

دمشق – ایرنا – ارتش سوریه بر دو تپه دیگر در اطراف روستای مغرالمیر در جنوب غرب استان ریف دمشق مسلط شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شنبه شب ایرنا، منابع میدانی امروز اعلام کردند که ارتش سوریه با پشتیبانی گروه های دفاع مردمی، دو تپه 'المنطار' و الزیات' در جنوب شرق روستای مغرالمیر در استان ریف دمشق را از دست گروه تروریستی جبهه النصره آزاد کردند.
این منابع افزودند: نیروهای ارتش برای تسلط بر همه تپه های اطراف و مشرف بر روستای مغرالمیر تلاش می کند و اکنون در یک کیلومتری این روستا قراردارد.
ارتش و نیروهای مسلح این کشور روز سه شنبه 21 آذر با پشتیبانی گروه های دفاع مردمی، آخرین عناصر گروه تروریستی جبهه النصره را در منطقه تل مقتول در شمال غرب تپه های بردعیا به هلاکت رساندند.
عملیات جدید ارتش سوریه در جنوب غرب استان ریف دمشق، انسجام تروریست ها را به هم ریخته و خسارت های فراوان جانی و تجهیزاتی به آن ها وارد کرده است.
روز دوشنبه 20 آذرماه نیز ارتش سوریه با پشتیبانی گروه های دفاع مردمی، 17 عضو گروه تروریستی جبهه النصره را در اطراف روستای مغرالمیر به هلاکت رساند و تپه ظهرالاسود در بخش جنوبی تپه های البردعیا را آزاد کردند.
با این پیشروی مسیر تدارکاتی و پشتیبانی تروریست های موجود در شهرک های بیت جن و مزرعه بیتجن از طرف شهرک مغرالمیر قطع شد.
در این عملیات نیز شماری از تروریست های النصره کشته یا زخمی شدند.
15 آبان نیز ارتش سوریه با کمک نیروهای دفاع مردمی در همین محور بر تل شهاب مسلط شده بود.
بر اساس این گزارش ، ارتش سوریه 15 مهرماه با پشتیبانی نیروهای مقاومت اسلامی در ادامه مبارزه با گروه تروریستی جبهه النصره در جنوب غرب استان ریف دمشق، بر دو بلندی لسان الصخر و تل الضبع در همین منطقه مسلط شد.
شهرک های مزرعه بیت جن و بیت جن بزرگترین مراکز حضور گروه تروریستی جبهه النصره در جنوب غرب استان ریف دمشق است.
روز جمعه یگان های 'بازهای قنیطره' و 'تیپ جولان' از ادغام و تشکیل نیروی جدیدی به نام 'زره وطن' خبردادند که هدف از تشکیل آن، مبارزه با گروه های تروریستی در غوطه غربی و پشتیبانی از ارتش سوریه است.
تیپ جولان مجموعه ای نظامی از نیروهای مردمی است که در تابستان سال 2014 در استان قنیطره تشکیل شد و درکنار ارتش سوریه با گروه های تروریستی مبارزه می کرد.
رژیم صهیونیستی چهارم مردادماه 96 به بهانه پرتاب خمپاره از خاک سوریه به جولان اشغالی، یکی از مقرهای این تیپ را هدف قرارداد که به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای آن منجر شد.
شبد**6116 **1010
انتشار:حسن معظمی

انتهای پیام /*

نظر شما