شناسهٔ خبر: 23065438 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ایران به مدال نقره مسابقات جهانی ساواته رسید

تهران - ایرنا - «جمشید گیوه چی» در دیدار فینال وزن منهای 85 کیلوگرم ساواته قهرمانی جهان به میزبانی شهر تولوز فرانسه با شکست برابر «رومن فالاندری» قهرمان صاحب نام کشور میزبان به مدال نقره دست یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه فدراسیون انجمن های ورزشی، کسب نشان نقره و عنوان نایب قهرمانی جهان برای نخستین‌ بار در استایل کامبت (غیر کنترلی) و در وزن منهای 85 کیلوگرم برای ساواته ایران حاصل شد.
از هشت وزن مسابقاتی رده مردان، ساواته کاران فرانسوی به فینال هفت وزن راه پیدا کرده بودند و در مسابقات شنبه شب به میزبانی تولوز، چهار فینال رده مردان برگزار شد و قهرمانان فرانسوی در سه مسابقه دیگر مقابل کروواسی، اوکراین و ایتالیا نیز با کسب مدال طلا به کار خود پایان دادند.
گیوه چی تیر ماه در مسابقات جهانی ساواته که در شهر «واراژدین» کرواسی برگزار شد با شایستگی به فینال راه یافته بود و و طبق قانون فدراسیون جهانی ساواته دیدار نهایی خود را برای کسب مدال طلا باید آذر ماه برگزار می کرد.
ساوات یا بوکس فرانسوی، یک هنر رزمی فرانسوی که در آن استفاده از ضربات دست، پا و سلاح‌ های سرد آموخته می ‌شود. هنر رزمی ساوات که در ایران با نام ساواته شناخته می‌شود، روشی مشابه کیک بوکسینگ است.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**1067**
تنظیم: رضا رمضانی انتشاردهنده:علی خورسندی

انتهای پیام /*

نظر شما