شناسهٔ خبر: 23065347 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همزمان با شب میلاد؛

حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) گلباران می شود

شهرری ـ ایرنا ـ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری گفت: اعضای 500 هیات مذهبی شهرستان ری شب چهارم ربیع الثانی مصادف با سالروز میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) با در دست داشتن گل به سوی حرم ایشان حرکت و این مکان مطهر را گلبارن خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی کنگرلو روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران تمامی برنامه های قرآنی، فرهنگی، اجتماعی و جشن های میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) در جهت اطلاع رسانی به عموم مردم به صورت ویژه پوشش رسانه ای خواهد داد تا ساکنان استان تهران در این مراسم پرشور و مبارک حضور یابند.
وی با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم(ع) یکی از علمای بزرگ زمان خود بود که در حفظ و انتقال احادیث امامان نقش پررنگی داشت، تاکید کرد: هیات های مذهبی، مداحان، کانون های فرهنگی و تبلیغی با به کار گیری تمام ظرفیت هایشان باید در ایام مبارک میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) به میدان بیایند و در شناساندن این امامزاده واجب التعظیم به نسل جوان نهایت تلاش خود را بکار گیرند.
کنگرلو با اشاره به اینکه شخصیت علمی و فرهنگی حضرت عبدالعظیم(ع) به قدری بالا بود که رهبر معظم انقلاب شهرری را به دلیل وجود آستان مبارک ایشان قبله تهران نامیدند، اظهار داشت: تمامی دستگاه های دولتی و خصوصی شهرستان ری باید در جهت بزرگداشت ایام میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) وارد صحنه شوند و در بضاعت خود به این امر مبارک کمک کنند.
وی در ادامه به ظرفیت عظیم اقتصادی حرم عبدالعظیم(ع) در جذب گردشگر و توریست در شهرستان ری اشاره کرد و اظهار داشت: حرم عبدالعظیم(ع) یکی از مراکز زیارتی جهان تشییع محسوب می شود که سالانه تعداد زیادی زائر لبنانی، پاکستانی، عراقی و افغانستانی را به شهرستان ری می کشاند از این رو بر کسبه این شهرستان واجب است که ایام میلاد این امامزاده والا مقام را به صورت ویژه برگزار کنندد.
کنگرلو با بیان اینکه وجود حرم عبدالعظیم(ع) در شهرستان ری ظرفیت فرهنگی این شهر را نیز دگرگون کرده است، عنوان کرد: وجود چهار حوزه علمیه برداران، چهار حوزه علمیه خواهران و تربیت تعداد زیادی از علما و مداحان در شهرستان ری یکی از برکات وجود حرم عبدااعظیم(ع) در شهرستان ری است.
وی ادامه داد: مداحان معروف اهل شهرستان ری در ایام میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) باید در هیات مذهبی شهرستان ری حضور یابند و در جهت شناسایی این شخصیت بزرگ به نسل جوان همت کنند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی آستان مقدس این امام بزرگوار، 72 عنوان برنامه فرهنگی ـ مذهبی در هفته بزرگداشت و روز ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در حرم ایشان و بخش های مختلف شهرستان ری برگزار می شود.
29 آذر تا پنجم دی ماه سالجاری( اول تا هفتم ربیع الثانی) هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) نامگذاری شده است.
حضرت عبدالعظیم (ع) فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد. پدرش عبدالله نام داشت و مادرش فاطمه دختر عقبة بن قیس.
ایشان در سال 173 هجری قمری در شهر مقدّس مدینه بدنیا آمدند و مدت 79 سال عمر با برکت او با دوران امامت چهار امام معصوم بوده است، محضر مبارک امام رضا (ع)، امام محمّد تقی (ع) و امام هادی (ع) را درک کرده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.

3218/6003
خبرنگار: امیر جعفری - انتشار: روح اله صائب

انتهای پیام /*

نظر شما