شناسهٔ خبر: 23065238 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نمایش «تابوتخانه خاموش» به روح و روان انسان می پردازد

تهران- ایرنا- کارگردان نمایش «تابوتخانه خاموش» با بیان اینکه متن این نمایش بر آمده از دغدغه های اجتماعی است گفت: مساله نمایش، پرداختن به روح و روان انسان ها است.

صاحب‌خبر -

حسن رونده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه متن تابوتخانه خاموش بر اساس تراژدی مدرن و فضای اجتماعی امروزی جامعه شکل گرفته و نگاشته شده است، تصریح کرد: موضوع این نمایش معضلات اجتماعی را در نظر گرفته است و نویسنده توانسته به خوبی دغدغه هایش را مطرح کند.
وی با بیان اینکه فضای این نمایش، ادارات و اقتصاد جامعه را مورد توجه قرار داده است، خاطرنشان کرد: موضوع اصلی نمایش معضلات و درگیری های روحی و روانی است و روایت داستان انسان مدرن است که تبدیل به ماشین شده و در میان چرخ دنده های آن زندگی می کند.
به گفته وی برخورد افراد با یکدیگر بر اساس روح و روان و تصورات ذهنی آنها شکل می گیرد و اتفاقاتی که در دوران کودکی از سوی خانواده، جامعه، محیط بازی و زندگی آنها رخ داده و بر رفتار بزرگسالی افراد تاثیر گذاشته است.
این مدرس تئاتر همچنین در خصوص انتخاب بازیگران در این نمایش اظهار کرد: هنرمندان نقش آفرین در این نمایش را بر اساس توانمندی و آشنایی به شیوه اجرا و فعالیت بلند مدت در حوزه تئاتر انتخاب کردیم.
وی افزود: سالن حافظ نیز به عنوان سالن بلک باکس، به لحاظ شیوه اجرایی سه سویه و جایگاه تماشاگر برای این نمایش مناسب بود.
بلک باکس یا جعبه سیاه سیاه عبارت است از یک سالن اجرای نمایش مکعب شکل که دیواره های آن به رنگ سیاه رنگ آمیزی شده باشد.
تمامی امکانات این سالن نظیر صحنه، نور پردازی، ماشینری، محل قرار گیری تماشاگران و بقیه تجهیزات باید پرتابل و قابل حرکت باشد.

** روشن: تماشاگران دغدغه مند درگیر این نمایش خواهند شد
نفیسه روشن از بازیگران نمایش «تابوتخانه خاموش» با بیان اینکه قصه نمایش بسیار پیچیده بود، گفت: برای پیدا کردن خط درست داستان باید چندین بار متن خوانده می شد زیرا به قدری در مساله داستان غرق هستیم و در آن زندگی می کنیم که فهم آن سخت می شود.
وی با اشاره به نشست با عوامل نمایش پس از خواندن متن خاطرنشان کرد: گروه نمایش از افراد حرفه ای تشکیل شده بود و به همین دلیل تصمیم به ادامه همکاری گرفتم.
بازیگر سینما و تئاتر با بیان اینکه متن نمایش به لحاظ محتوا بسیار ویژه و دقیق است، تاکید کرد: اجرای این نمایش نیز از ریتم و دکور ساده تشکیل نشده است و تماشاگران شاهد نمایشی با روند آرام نیستند.
وی افزود: گروه تماشاگران دو دسته خواهند بود؛ عده ای که متوجه عمق داستان نمی شوند و به راحتی از کنار آن عبور می کنند و عده ای که درگیر قصه شده و به بحث درباره آن می پردازند.
وی خاطرنشان کرد: دسته دوم، افراد دارای دغدغه هستند و با مسائل اجتماعی و سیاسی جامعه درگیر شده اند.
نمایش «تابوتخانه خاموش» به نویسندگی رحمان خوب زاده و کارگردانی مشترک رحمان خوب زاده و حسن رونده از 29 آذر هر شب ساعت 21 در تالار حافظ به صحنه می رود و نفیسه روشن، حسن اسدی، بهنام شرفی و مهران نائل در آن ایفای نقش می کنند.
فراهنگ ** 7561 **1055
خبرنگار: سارا کریمیان**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*

نظر شما