شناسهٔ خبر: 23065231 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرزند سید برهان الدین حسینی: چاپ آثار پدرم در حال پیگیری است

اصفهان - ایرنا - فرزند مرحوم سید برهان الدین حسینی از نویسندگان ادبی کشور گفت: چاپ آثار پدرم هنوز محقق نشده و این موضوع در حال پیگیری است.

صاحب‌خبر -

' سید آرمین حسینی ' روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: فرآیند چاپ چندین داستان کوتاه و رُمان از این نویسنده چند ماه قبل آغاز شد اما با ایراداتی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان مواجه شد.
وی ادامه داد: قرار بر این شده که با انجام اصلاحاتی بر روی برخی از این آثار، کتاب داستان های این نویسنده و منتقد ادبی چاپ شود.
حسینی اضافه کرد: برای اصلاحات این آثار با چند نویسنده مشورت خواهم کرد تا در نهایت بتوانیم کتاب را چاپ کنیم.
فرزند این نویسنده ادبی همچنین درباره زندگی کاری پدرش گفت: پدرم همواره اطرافیان را به فراگیری هنر و ادبیات ترغیب می کرد.
به گزارش ایرنا، سید برهان‌ الدین حسینی نویسنده و منتقد ادبی روز پنجشنبه گذشته یک روز قبل از فرارسیدن سالروز تولدش، حین رانندگی در خودرو شخصی خود در اصفهان بر اثر عارضه قلبی چشم از جهان فروبست.
پیکر این نویسنده امروز یکشنبه با حضور چهره های ادبی، هنری و علاقه مندان به فرهنگ و ادب در قطعه نام آوران آرامستان باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد.
مراسم بزرگداشت این فعال ادبی فرهنگی نیز روز صبح فردا (دوشنبه) در مسجد المهدی واقع خیابان مرداویج اصفهان برگزار می شود.
این نویسنده از اعضای قدیمی یکی از مطرح ترین مجلات ادبی کشور یعنی« جُنگ ادبی اصفهان» بود.
حسینی داستان نویسی را از زمانی که 15 سال بیشتر نداشت آغاز کرد و نخستین داستانش در مجله «صدف» در تهران که مجله ای پرتیراژ و پرمخاطب بود، چاپ شد و البته این تنها داستانی نبود که از او در این مجله به چاپ رسید.
این فعال ادبی و فرهنگی توسط معلم زبان خودش «احمد گلشیری» با حلقه ادبی جُنگ ادبی اصفهان پیوند زده شد و با دیگر یاران جُنگ از جمله «ابوالحسن نجفی» و «محمد حقوقی» پیوندی عمیق برقرار کرد.
دوستی که تا لحظه زندگی استاد و یاران دیرینه اش و تا لحظه مرگ استاد نجفی ادامه داشت، پس از انقلاب این منتقد و نویسنده به هیئت تحریریه مجله زنده رود پیوست و داستان ها، شعرها و نقدهایش در این مجله به چاپ می رسید و همچنین جزو نظریه پردازان این مجله بود.
بعدها سردبیر یکی از مجلات مطرح فرهنگی و هنری کشور «فرهنگ پارسی» شد و داستان ها، نقدها و نظریه هایش در مجلات معتبری چون «سینما و ادبیات»،«ادبیات و فلسفه ماه»،«عصرپنجشنبه ها» به چاپ رسید.
ت/6020 /2093 ** خبرنگار: علیرضا حکیمیان ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*

نظر شما