شناسهٔ خبر: 23065226 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار خراسان شمالی

مدیران و مسئولان در یک جامعه امن آقابالاسر مردم نیستند

بجنورد-ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: در یک جامعه امن مدیران و مسئولان آقا بالاسر مردم نیستند، مردم را رعیت فرض نمی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمدرضا صالحی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری این استان که با حضور حجت الاسلام دکتر سید محمود علوی وزیر اطلاعات برگزار شد اظهار کرد: در یک جامعه امن مسئولان مردم را با حقوق خود آشنا و توانمندی ها را تقویت می کنند، آزادی بیان و آزادی پس از بیان را ایجاد خواهند کرد.
وی امنیت را مهم ترین عامل رضایت مندی افراد جامعه عنوان کرد و افزود: در جامعه امن بایستی زندگی کنیم نه در جامعه امنیتی، در جامعه امن ترس معنایی ندارد، مردم بدون ترس و واهمه با مسئولان صحبت می کنند.
وی با بیان اینکه امنیت بنیان ترین نیاز جامعه اجتماعی است افزود: در قرآن و آموزه های دینی نیز بسیار به این امر اشاره شده است.
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه هم اکنون درایران اسلامی امنیت داریم اظهار کرد: اما در اطراف ایران ناامنی به شدت وجود دارد.
صالحی در بخش دیگری از سخنانش اصلی ترین مولفه در جامعه دینی را جریان عدالت و انصاف دانست و گفت: اگر انصاف باشد روابط مردم با هم و روابط مردم با حاکمان بهتر خواهد شد و اعتماد نیز شکل خواهد گرفت، خوشبینی در جامعه ایجاد خواهد شد و در زمینه های مختلف ارتقا خواهیم داشت.
وی افزود: فقدان انصاف در جامعه باعث خواهد شد که حاکمان احساس کنند توطئه وجود دارد که آزادی ها و حقوق شهروندی را محدود خواهند کرد که در نهایت جامعه ای امنیتی ایجاد خواهد شد که عدم اطمینان و نبود رعایت حقوق شهروندی باعث ارتباط نامساعد بین مردم و حاکمان خواهد شد که اعتماد در این جامعه تعریف خاصی ندارد.
استاندار خراسان شمالی همچنین بر رعایت امنیت اقتصادی و محیط مساعد غیر امنیتی کسب و کار نیز تاکید کرد و گفت: این استان توانمندی دارد، گروه های مختلفی برای ایجاد کسب و کار می آیند، باید تلاش کنیم تا در این استان سرمایه گذاری صورت گیرد.
وی خام فروشی را بیشترین آسیب این استان دانست و افزود: باید از سرمایه گذاران حمایت کنیم چرا که این استان نیاز به سرمایه گذاری در بخش های مختلف به ویژه در حوزه فراوری محصولات دارد.
استاندار خراسان شمالی بر رویکرد اجتماعی شدن در تمامی مباحث تاکید کرد و گفت: آسیب ها باید شناسایی شوند، برای پیشگیری و مقابله با آنان باید تلاش کنیم.
صالحی از خبرنگاران به عنوان چراغ و نور افکن جامعه عنوان کرد و گفت: خبرنگاران باید همچون چراغ بتابند ناملایمات و مشکلات در جامعه را در مرحله اول به مسئولان یاد آوری کنند، اگر لازم است منتشر نیز کنند.
وی افزود: خبرنگاران باید امید و نشاط در جامعه تزریق کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر نقش سمن ها نیز در جامعه تاکید کرد و گفت: خانه تشکل ها در شورای شهر و شهرداری راه اندازی شده است که این امر را توسعه می دهیم.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
3007/6042/ خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده : سید حسین قدسی

انتهای پیام /*

نظر شما