شناسهٔ خبر: 23065175 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

مرگ پیام رسان AOL و پلاتفورم تانگو

صاحب‌خبر -

فناوران- نخستین خبر را شرکت AOL منتشر و اعلام کرد که پیام رسان قدیمی و خاطره انگیزش موسوم به AIM که بسیاری از کاربران اینترنت در دهه 90 برای برقراری ارتباطات خود از آن استفاده می کردند، رسما بازنشسته شده و به تاریخ پیوسته است. این پیام رسان اولین بار در سال 1997 از راه رسید. البته اولین پیام رسان عمومی تحت وب IRC بود که از حدود یک دهه قبل مورد استفاده قرار داشت ولی چندان مورد توجه قرار نگرفته بود. رایگان بودن این پیام رسان به همگانی شدن آن کمک شایانی کرد.
شرکت AOL نخستین بار در ماه اکتبر از تعطیلی این پیام رسان خبر داده و تصریح کرده بود که AIM را در 15 دسامبر برای همیشه از دسترس خارج می کند.
در سال های اخیر و با رشد پیام رسان های مبتنی بر تلفن همراه مانند وایبر، واتس اپ و تلگرام، مجال چندانی برای فعالیت و عرض اندام پیام رسان های ساده و سنتی مانند AIM باقی نمانده بود.
اما در خبری دیگر، گوگل نیز بازنشستگی پیش از موعد پلاتفورم واقعیت افزوده تانگو را اعلام کرد.
گوگل می گوید که توسعه پلاتفورم واقعیت افزوده تانگو را متوقف می کند و از این پس برای توسعه یک محصول مشابه در بازار که بیشتر مورد توجه قرار گرفته و ARCore نام دارد، تلاش می کند.
تانگو قرار بود طیف گسترده ای از خدمات واقعیت افزوده را برای کاربران گوشی های هوشمند به ارمغان بیاورد، اما حالا این ایده اولیه کنار گذاشته شده است.
بر اساس اعلام گوگل پشتیبانی از تانگو به طور رسمی از اول مارس سال 2018 به اتمام می رسد. گوگل در بیانیه ای که به همین منظور منتشر کرده به طور رسمی از توسعه دهندگان تانگو قدردانی و اظهار امیدواری کرده که در آینده قادر به عرضه محصولات مبتنی بر واقعیت افزوده با کیفیت و دسترسی گسترده باشد.

نظر شما