شناسهٔ خبر: 23065172 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ماهشهر:

کم کاری مسوولان دلیل توسعه نیافتگی این شهرستان است

بندرماهشهر-ایرنا-نماینده بندرماهشهردر مجلس شورای اسلامی گفت: کم کاری مسوولان دلیل توسعه نیافتگی این شهرستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش یکشنبه ایرنا علی گلمرادی در جلسه شورای اداری شهرستان بندرماهشهر اظهار کرد: مدیران ناکارآمد بر اساس دوستی و روابط فردی عمل می کنند و قادر به مدیریت صحیح زیرمجموعه خود نیستند، آنها مطالبه گر نیستند وبه قدری ناتوان هستند که حتی قادر به جذب یک ریال از ادارات کل متبوعشان نیستند.
وی با انتقاد از آنچه' ناکارآمدی بسیاری از مسوولان این شهرستان' خواند ، گفت: بسیاری از روسای ادارات شهرستان ناکارآمد وفاقد جوهره مدیریتی بوده و برای حل مشکلات شهرستان بندرماهشهر تلاش نمی کنند.
نماینده ماهشهر همچنین با ابراز نارضایتی از زمزمه های تغییر فرماندار این شهرستان اظهار کرد: بندرماهشهر با وجود ظرفیت های عظیم اقتصادی، طبیعی و انسانی ،شرایط توسعه نامناسبی دارد و وضعیت بد بیکاری، بهداشت و درمان و مراجعات مکرر مردم برای پیگیری مشکلات ، از دیگر نشانه های کم کاری و ضعف مسوولان در این شهرستان است.
وی صنعت موجود دراین شهرستان را یکی دیگر از دلایل معضلات این شهرستان خواند و گفت: علت گسترش سکونت گاه های غیررسمی وجود صنایع پتروشیمی در منطقه است، گسترش این سکونت گاه ها افزایش معضلات اجتماعی را به دنبال دارد .
گلمرادی گفت: وجود صنایع پتروشیمی در این منطقه موجب میشود افراد به امید اشتغال در این صنایع به این شهرستان مهاجرت کرده و بعد از اتمام کار و یا نیافتن شغلی مناسب به علت عدم توانایی در برگشت به شهرستان خود، ناگزیر به روی آوردن به سکونت گاه های غیررسمی شوند.
گلمرادی گفت: به هیچ وجه پذیرفته نیست که صنایع مادر و صنایع تکمیلی و پایین دستی درسایر شهرستان ها و استان ها فعال باشند و رفته رفته بر رکود شهرک های صنعتی ما افزوده شود و به تعطیلی برسند.
فرماندارشهرستان بندر ماهشهر نیزدراین نشست با ابراز نارضایتی از زمزمه های مربوط به تغییر منصبش گفت: تکرار انتشار این گونه اخبار کار مدیریت و سامان دهی امور را در شهرستان با اختلال مواجه کرده است.
منصور قمر با بیان اینکه با وجود این جریانات ذره ای در انگیزه بنده برای رسیدگی به امور شهرستان کم نشده گفت: همچنان به نظرات استاندار خوزستان و تمامی افرادی که در تصمیم گیری اخیر نقش دارند احترام میگذارم و با قوت به کار خود ادامه می دهم.
** صنایع پتروشیمی یک تهدید نیست
فرماندار بندرماهشهر در ادامه با اشاره به ظرفیت قابل توجه صنایع پتروشیمی در شهرستان اظهار کرد: وجود صنایع پتروشیمی را نباید به دیده تهدید نگاه کنیم بلکه باید با مدیریت شرایط پیش آمده راه را برای بهره مندی مردم از این ظرفیت عظیم فراهم کنیم.
قمر افزود: همه مسوولان شهرستان باید با تعامل با یکدیگر تلاش کنند از هفت میلیارد دلار گردش مالی صنایع پتروشیمی حداقل 3.1 آن را برای رونق اقتصادی شهرستان و توسعه صنایع پایین دستی در شهرک های صنعتی ، در بانک های استان خوزستان سپرده گذاری کنند.
قمر در ادامه از سپرده گذاری پنج شرکت پتروشیمی در بانک های استان خوزستان خبر داد و گفت: در حال حاضر پنج شرکت پتروشیمی در بانک های استان خوزستان سپرده گذاری کرده اند که می توان با استفاده ازاین گردش مالی، با اعطای تسهیلات ارزان قیمت به صاحبان صنایع کوچک به رونق این صنایع و اشتغال زایی کمک کرد.
نماینده عالی دولت در ماهشهر با تآکید بر جذب نیروهای بومی در صنایع پتروشیمی خاطرنشان کرد: برای تحقق این هدف تلاش می کنیم اما ضرورت دارد توسعه بخش خصوصی و خود اشتغالی را نیز سرلوحه فعالیتهای خود قراردهیم.
فرماندار بندرماهشهر در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به پرداخت نشدن اعتبارات منظور شده برای پروژه های عمرانی گفت: متاسفانه با وجود پیگیری های مکرر به دلایل متعدد تا به حال، اعتبارات تخصیص داده شده به پروژه های عمرانی شهرستان از محل شورای راهبردی پرداخت نشده است و پیشرفت پروژه ها با تاخیر مواجه است.
قمر همچنین با اشاره به وجود بیش از یک هزار هکتار اراضی رها شده صنایع پتروشیمی گفت: این زمینهای رها شده چهره زشتی به شهر داده باید ه در اسرع وقت چاره ای دراین خصوص اندیشیده شود .
وی در ادامه با تآکید بر لزوم رسیدگی به وضعیت امنیتی شهرستان گفت: مسوولان امنیتی شهرستان حساسیت ویژه ای بر تآمین امنیت و کاهش تیراندازی ها دارند که ان شالله با کمک یکدیگر قدم های اثرگذار در این زمینه برداشته شود، موضوع خلع سلاح عمومی در شورای تآمین استان نیز مطرح شده وامیدواریم بتوانیم با تامین اعتبار و همکاری نیروی انتظامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای کاهش این پدیده شوم در استان و شهرستان اقدام موثری کنیم.
قمر همچنین با تآکید بر ضرورت پرداخت حق آلایندگی شهرداری ها عنوان کرد: رایزنی های زیادی برای پرداخت حق آلایندگی شهرداری های شهرستان که حق مسلم مردم این منطقه است، انجام شده که تا حدودی نتیجه بخش بوده وبا طی کردن مراحل قانونی این اعتبارات را برای توسعه شهرستان جذب می شوند.
9858/7165/6002
خبرنگار: آمنه محتشمی ** تنظیم : حمیدرضا ترابی فرد **انتشار: کبری آقازری

انتهای پیام /*

نظر شما