شناسهٔ خبر: 23065080 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارسال 160 تن اقلام ضروری از هلال احمر گیلان به زلزله زدگان غرب کشور

رشت - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: 160 تن اقلام ضروری از کمک های مردمی این جمعیت، به مناطق زلزله زده غرب کشور ارسال شد.

صاحب‌خبر -

مهدی ولی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقلام ضروری در قالب ارسال پنجمین محموله کمک های مردمی توسط جمعیت هلال احمر استان گیلان با 16 کامیون به مناطق زلزله زده غرب کشور ارسال شده است.
وی اظهار داشت: این کمک ها شامل مواد غذایی فاسد نشدنی، پتو، چادر و ست های بهداشتی که توسط اعضا و کارکنان سراسر شعب، بسته بندی و به مناطق زلزله زده ارسال شده است.
ولی پور خاطرنشان کرد: با وقوع زلزله در غرب کشور در آبان ماه امسال، جمعیت هلال احمر گیلان نسبت به استقرار پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی در سراسر شعب هلال احمر استان اقدام کرد.
وی بیان داشت: کمک های جمع آوری شده در پایان هر روز توسط 120 نفر در سراسر شعب هلال احمر گیلان به صورت منظم در قالب مواد غذایی ، پوشاک ، لوازم گرمایشی و سایر مواد ضروری تفکیک و بسته بندی و برای ارسال آماده می شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با قدردانی از مردم نوع دوست استان برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور یادآور شد: بیش از شش میلیارد تومان کمک های های غیرنقدی و 324 میلیون تومان کمک های نقدی جمع آوری شده که این کمک ها تاکنون، در پنج مرحله به مناطق زلزله زده ارسال شده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان ماه امسال در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که بر اساس اعلام مسئولان، صدها کشته و هزاران مصدوم داشت.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه ، 31 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007

انتهای پیام /*

نظر شما