شناسهٔ خبر: 23065053 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کتاب «دین» مجموعه خاطرات بچه های مسجد جزایری اهواز رونمایی می شود

خبرگزاری شبستان: جلسه هماهنگی رونمایی از کتاب «دین»، مجموعه خاطرات بچه های مسجد جزایری اهواز، با حضور رئیس حوزه هنری خوزستان و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه ۲ اهواز، برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، حجت الاسلام سید شهاب الدین طباطبایی، رئیس حوزه هنری خوزستان، بر اهمیت این مراسم تاکید کرد و گفت: مسجد جزایری یکی از اصلی ترین مساجد استان در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی بود و بسیاری از نخبه های انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و شهدای شاخص از این مسجد بودند.

 

وی اضافه کرد: این مراسم به همت حوزه هنری خوزستان و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه ولیعصر (عج) استان برگزار می شود و برنامه های مختلفی همچون سخنرانی آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان، مداحی، اجرای نمایش تک نفره، خاطره گویی، پخش کلیپ و ... تدارک دیده شده است.

 

طباطبایی، با بیان اینکه این مراسم 15 دی همزمان با سالگرد شهدای هویزه و با حضور علما و روحانیون استان و خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در مسجد جزایری اهواز برگزار می شود، تصریح کرد: این کتاب اولین کتاب مربوط به مسجد جزایری اهواز بوده و از این رو از اهمیت و حساسیت خاصی برخوردار است.

 

وی با اشاره به اینکه برای رونمایی از کتاب «دین» تهمیدات لازم انجام شده و امیدواریم بتوانیم با اجرای شایسته این برنامه به ساحت مقدس شهدا ادای دین داشته باشیم، افزود: این مراسم یک رونمایی ساده از کتاب نیست بلکه می خواهیم با این برنامه، شان انقلابی، اعتقادی و فرهنگی حوزه مسجد جزایری دیده شود.

 

در ادامه این نشست قهفرخی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منطقه 2 اهواز، در جهت همکاری و هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم  اعلام آمادگی کرد و اذعان داشت: بنیاد شهید وامور ایثارگران، با دعوت از خانواده معظم شهدا و فضا سازی محل اجرای برنامه و ارسال پیامک اطلاع رسانی برای شرکت در این برنامه در کنار حوزه هنری قرار دارد.

 

لازم به ذکر است، کتاب «دین» (خاطرات بچه های مسجد جزایری اهواز) با موضوع دفاع مقدس و به اهتمام علیرضا مسرتی در 575 صفحه نوشته شده و انتشارات سوره مهر آن را به چاپ رسانده است.

 

«دین» روایتی مستند از رشادت های انقلابی و مجاهدت های رزمندگان مسجد جزایری اهواز دردوران دفاع مقدس است که نویسنده با استفاده از اسناد، مصاحبه های گوناگون با شخصیت های فعال و موثر در مسجد و رجوع به خاطرات شخصی خود گردآوری کرده است.

 

نظر شما