شناسهٔ خبر: 2306433 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اخبار کوتاه از تحولات فلسطین اشغالی/

اقدامات جدید رژیم صهیونیستی در قدس برای سرکوب اعتراضات شهروندان فلسطینی

خبرگزاری تسنیم: رادیو رژیم صهیونیستی از اقدامات جدید این رژیم در قدس اشغالی برای سرکوب اعتراضات شهروندان فلسطینی از امروز یکشنبه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد که «نیر برکات» شهردار قدس اشغالی اعلام کرد که از امروز یکشنبه 50 گشتی مشترک پلیس و شهرداری با هدف تقویت امنیت به گشت زنی در قدس خواهند پرداخت.
برکات همچنین اعلام کرد که 30 گشتی نیز ویژه حراست از موسسات آموزشی خواهند بود و همچنین 215 نگهبان امنیتی از مهد کودک های قدس مراقبت خواهند کرد و صدها دوربین کنترل در محوطه مدارس نصب خواهد شد.

اسرائیل گذرگاه کرم ابو سالم را بازگشایی کرد

«رائد فتوح» رئیس کمیته هماهنگی واردات کالاها به نوار غزه گفت که 350 کامیون امروز یکشنبه از گذرگاه کرم ابو سالم عبور خواهند کرد.
وی افزود که محموله این کامیون ها ویژه کالاهای بخش تجاری، زراعی و کمک هاست.
همچنین قرار است 100 کامیون حامل سنگ ریزه ویژه احداث جاده ها از این گذرگاه عبور کنند.
گذرگاه کرم ابو سالم تنها گذرگاه تجاری است که کالاها و سوخت از طریق آن وارد نوار غزه می شود.

هزینه حراست از هر شهرک نشین در قدس به 30 هزار شکل رسید

کمیته امور مالی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی اخیرا با افزایش بودجه حراست از شهرک های صهیونیستی واقع در قدس شرقی به مبلغ 20 میلیون شکل(واحد پول اسرائیل) موافقت کرد.
روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت که بودجه حراست از این شهرک ها در سال جاری به 101.8 میلیون شکل رسید و بر اساس محاسبات وزارت دارایی اسرائیل هزینه حراست از هر یک شهرک نشین در عمق محله های فلسطینی در قدس به حدود 30 هزار شکل رسیده است.

حماس هر گونه تصمیم خود برای تشکیل دولت جدید در غزه را تکذیب کرد

یک مسئول جنبش حماس اخبار مربوط به اینکه این جنبش در صدد تشکیل دولت جدید در نوار غزه است، تکذیب کرد.
این مسئول حماس که خواست نامش فاش نشود، تصریح کرد که حماس به آشتی ملی و شروط آن پایبند است و هیچ تصمیمی برای تشکیل دولت جدید در غزه ندارد.
وی در ادامه از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش فتح خواست تا توافقات صورت گرفته را اجرا نموده و در موضوع آشتی تعلل نکنند.
این مسئول حماس افزود: ما همچنان امیدوار هستیم که دولت وفاق ملی به وظایف خود عمل کرده و در جهت موفقیت آشتی ملی تلاش نماید.

بحران بین قاهره و تشکیلات خودگردان به دلیل تعطیلی گذرگاه رفح

برخی منابع سیاسی مصر گزارش دادند که مسئولان تشکیلات خودگردان و سفارت فلسطین در قاهره از اصرار طرف مصری به استمرار تعطیلی گذرگاه زمینی رفح خشمگین هستند.
بر اساس این گزارش، تعطیلی گذرگاه رفح که اکنون بیش از یکماه از آن می گذرد، باعث شده است که بیش از 3 هزار و 500 مسافر فلسطینی بلاتکلیف بمانند.
منابع سیاسی مصر گفتند که مسئولان این کشور ده ها تماس و مکاتبات طرف فلسطینی را نادیده گرفته و بر عدم بازگشایی این گذرگاه اصرار دارند.

البطش: دولت وفاق ملی مسئول به تاخیر افتادن بازسازی غزه است

«خالد البطش» از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین، تشکیلات خودگردان و دولت وفاق ملی به نخست وزیری رامی حمد الله را مسئول عدم اجرای طرح های بازسازی نوار غزه و واردات مصالح ساختمانی به این منطقه دانست.
وی تصریح کرد که اوضاع نوار غزه هر روز بدتر می شود و این در حالی است که در توافقنامه آتش بس بر آغاز سریع روند واردات مصالح ساختمانی به نوار غزه و اجرای طرح های بازسازی این منطقه تاکید شده است.
وی اشاره کرد که تشکیلات خودگردان و دولت وفاق ملی مسئول تعلل در اجرای طرح های بازسازی نوار غزه هستند زیرا آنها توافقنامه ای در این باره با طرف اسرائیلی و سازمان ملل امضا کرده اند.

انتهای پیام/ر

 

نظر شما