شناسهٔ خبر: 23063789 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بازتاب خبر آلودگی هوای تهران در خبرگزاری فرانسه

آلودگی هوای تهران و بسیاری از شهرهای بزرگ ایران و تعطیلی مدارس با بازتاب خارجی همراه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، خبرگزاری فرانسه با انتخاب تیتر «آلودگی شدید هوا مدارس را در ایران تعطیل کرد» به خبر آلودگی شدید هوا در شهرهای بزرگ ایران واکنش نشان داد و نوشت: ایران امروز –یکشنبه- مدارس در پایتخت و دیگر بخش‌های کشور را به دلیل سطح بالای آلودگی هوا تعطیل کرد.

مقام‌های پایتخت اواخر روز گذشته تعطیلی مدارس ابتدایی را در استان تهران اعلام کردند. ۱۴ میلیون نفر در استان تهران ساکن هستند. در روزهای گذشته ابری از دود مناطق مجاور تهران را پوشانده بود.

غلظت ریزگردها در مناطق جنوب تهران به ۱۸۵ میکروگرم در هر مترمکعب و ۱۷۴ میکروگرم در هر مترمکب در بخش های مرکزی تهران رسیده است. این آمار بالاتر از استاندارهای جهانی است. بر اساس سطح مجاز استاندارد جهانی، حداکثر در هر متر مکعب می‌تواند ۲۵ میکروگرم ذرات آلوده در ۲۴ ساعت وجود داشته باشد.

تهران هرسال از شدیدترین حالت آلودگی هوا در جهان رنج می‌برد و این موضوع زمانی رخ می‌دهد که کاهش دمای هوا منجر به پدیده ای به نام وارونگی دما می‌شود.

در سال ۲۰۱۴ حدود ۴۰۰ نفر به دلیل مشکلات قلبی و تنفسی ناشی از آلودگی هوا در تهران در بیمارستان بستری شدند و در حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر نیز تحت درمان قرار گرفتند.

نظر شما