شناسهٔ خبر: 23063339 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

دفاع نماینده عضو جبهه پایداری از گشت محلی سپاه/ حاجی‌دلیگانی: تعارضی با وظایف نیروی انتظامی ندارد

سیاست > مجلس - انتخاب نوشت: حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مجلس و عضو جبهه پایداری در خصوص حضور گشت‎های محلی سپاه گفت: یکی از وظایف اصلی سپاه و بسیج، پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن است. در همین راستا، اگر این نهادها تشخص دهند یکی از دستاوردهای ارزش‌های انقلاب مورد تعدی قرار گرفته، وظیفه دارند بیایند و از آن دفاع کنند. بنابراین، این موضوع جای نگرانی ندارد.

صاحب‌خبر -

حاجی دلیگانی در پاسخ به سوالی در مورد برخی مخالفت ها با ایجاد گشت سپاه و تعارض آن با وظایف ناجا، گفت: تعارضی در این مورد وجود ندارد. طبق یک روال عادی، ناجا به عنوان ضابط قضایی، اقدامات خود را انجام می دهد، اما خیلی از مواقع هم هست که یک نوع جرمی در جامعه به قدری خودش را نشان می دهد و عرض اندام می کند که لازم است اقدام ویژه ای به صورت مقطعی در برخورد با آن انجام بگیرد.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس ادامه داد: گشت های سپاه مقطعی و تا زمان رفع عارضه ای که به وجود آمده، استقرار خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سپاه و بسیج در همه زمینه ها، براساس آنچه در قوانین وجود دارد می توانند نقش خودشان را ایفا کنند اضافه کرد: به نظر من گشت های سپاه منافاتی با وظایف ناجا ندارد. اگر تداخلی هم وجود دارد، وظیفه مسئولین است که هماهنگی‌های لازم را ایجاد کنند.

حاجی دلیگانی در ادامه در مورد ورود این گشت ها به بحث امر به معروف گفت: تذکرات در بحث حجاب، در چارچوب اختیارات قانونی و براساس آداب اسلامی انجام می‌شود. در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، وظایفی برعهده نیروهای بسیج است. این گشت‌ها، ممکن است با حضور در صحنه باعث انسجام نیروهای مومن و انقلابی و بسیج شوند.

وی گفت: اگر بسیج جرم آشکاری ببیند، می‌تواند ورود کرده و براساس قانون برای جلوگیری از بین رفتن آثار جرم، عمل کند.
29215

نظر شما