شناسهٔ خبر: 23063074 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

نخست‌وزیر قطر رفتار عربستان را «غیرمتمدنانه» و از روی «مقاصد پلید» توصیف کرد

نخست‌وزیر و وزیر کشور قطر بار دیگر بر آمادگی کشورش برای حل بحران به وجود آمده در شورای همکاری خلیج‌فارس از طریق گفت‌وگو تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

العالم _ عربستان سعودی

«عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی» نخست‌وزیر و وزیر کشور قطر ضمن تأکید بر گفت‌وگو برای حل بحران به وجود آمده در شورای همکاری خلیج‌فارس، گفت که با هر گونه تلاشی برای تحمیل قیمومیت و یا دخالت در امور قطر مخالفیم.

عبدالله بن ناصر این اظهارات را در مصاحبه با خبرگزاری قطر (قنا) به مناسبت نزدیک شدن عید ملی قطر، بیان کرد. 18دسامبر (27 آذر) روز عید ملی قطر و مصادف با به قدرت رسیدن «جاسم بن محمد بن ثانی» موسس قطر در سال 1878 است.

آل ثانی همچنین تصریح کرد که جشن امسال در سایه «محاصره ظالمانه و جائرانه» قطر برگزار می‌شود، «محاصره‌ای که تمامی عرف، ارزش‌ها و اصول تعامل بین کشورها را زیر پا گذاشته است تا ما را برای دست کشیدن از اصول و حاکمیت خودمان تحت فشار قرار دهد».

وی تأکید کرد که این امر از سوی رهبران و ملت قطر و حتی جامعه جهانی مردود است در حالیکه اتهامات این کشورها علیه قطر نیز صحت ندارد.

وزیر کشور قطر همچنین اظهار داشت که محاصره قطر بدون شک، «مقاصد پلید و رفتارهای غیرمتمدنانه کشورهای محاصره‌کننده را برملا کرد».

آل ثانی با اشاره به اینکه «ملت قطر توانست این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارد»، تصریح کرد که «موضع قطر از ابتدای بحران روشن و ثابت بود و آن اینکه گفت‌وگو تنها راه حل بحران قطر است و اینکه حاکمیت این کشور نباید خدشه‌دار شود».

نخست‌وزیر قطر در ادامه تأکید کرد که این کشور با استفاده از طرح‌های سازماندهی‌شده توانست بحران را مدیریت کرده و با محاصره و پیآمدهای آن مقابله کند.

فارس

نظر شما