شناسهٔ خبر: 23062963 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

بخش مهمی از پیشرفت توسعه اقتصاد دیجیتال از ان پژوهش است

وزیر ارتباطات با تبریک روز پژوهش در پیامی تاکید کرد : بخش مهمی از توسعه اقتصاد دیجیتال از ان پژوهش است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمدجواد آذری جهرمی در پیامی افزوده است :
بر کسی پوشیده نیست که اندیشه‌ورزی و پژوهش از جایگاه شامخی در دستیابی به ایده‌های نو و کارآمد در عرصه گسترش دانش برخوردار بوده و هرگونه سرمایه‌گذاری بر این مقوله خطیر در ابعاد بنیادی، کاربردی، راهبردی و توسعه‌ای تضمین‌گر رونق کشورعزیزمان در همه ابعاد خواهد بود.
در عرصه حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، با توجه به جایگاه ویژه این حوزه‌ در توانمندسازی سایر فناوری‌ها و گشودن زمینه‌های کارآفرینی و تولید و اشتغال که در نهایت به تبلور «اقتصاد دیجیتال» در جامعه منجر می‌شود، سهم بزرگ و شایانی از پژوهش را به خود تخصیص می‌دهد.
شکوفایی فنّ شاخه‌هایی از قبیل اینترنت اشیاء، نسل جدید ارتباطات «مبتنی بر نرم‌افرازی»، رایانش ابری، کلان داده‌ها، شبکه‌های سلولی، رادیوی پرظرفیت و شناختی و ... امروزه شرایطی را در جهان فراهم کرده است که به آسانی می‌توان، ضمن صرفه‌جویی چشمگیر در مصرف منابع و انرژی لازم و نیز غلبه بموقع بر خسران‌ها و فجایع احتمالی در زیست‌بوم، خدمات با ارزش‌افزوده بارزی را به آحاد جامعه ارائه داد و بدینگونه بر رونق اقتصاد و رفاه در جامعه افزود.
در حوزه فضایی نیز رسیدن به نقطه‌ای که ضامن تأمین نیازهای کشور از خدمات فضایی باشد از قبیل طراحی، ساخت و عملیاتی کردن سامانه های مرتبط نظیر ماهواره‌ها و سکوهای استراتوسفری مورد نظر است.
دستیابی به زیرساخت‌های مناسب در حوزه فضایی نیز جز با سرمایه‌گذاری مناسب در پژوهش و فناوری محقق نخواهد شد.
ضمن گرامیداشت این روز پرقدر، آمادگی کامل این وزارت را در تحقق بخشی به اهداف عالیه پژوهشی در حوزه فاوا اعلام می کنم ، توفیق روزافزون پژوهشگران محترم را در مسیر نیل به این اهداف از درگاه ایزدمنّان مسئلت می‌دارم.
در پایان نیز جای دارد، مراتب سپاسگزاری صمیمانه خود را از تلاش‌های بی‌دریغ و دلسوزانه روسای نهادهای تابعه به ویژه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و پژوهشگاه فضایی ایران که پشتیبان این وزارت در این مسیر دشوار هستند، به جای آورده و توفیق و تندرستی روزافزون تک‌تک عزیزان را در عرصه خدمتگزاری به میهن عزیزمان از خداوند متعال مسئلت ‌دارم.
باشد که در سایه این تلاش‌ها و حمایت‌های مالی و معنوی وزارت متبوع و دستگاه‌های تابعه از کوشش‌های صادقانه پژوهشگران دلسوز، بتوانیم در آتیه‌ای نه چندان دور شاهد افق امیدبخشی از شکوفایی اقتصاد دیجیتال در کشورمان باشیم.

نظر شما