شناسهٔ خبر: 23062029 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

امام جمعه تبریز: 9 دی تجلی بصیرت آحاد مردم است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در همایش یکروزه ائمه جمعه آذربایجان شرقی در مراغه افزود: ریشه کنی این فتنه و توطئه بزرگ سال 88 در

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در همایش یکروزه ائمه جمعه آذربایجان شرقی در مراغه افزود: ریشه کنی این فتنه و توطئه بزرگ سال 88 در سایه مدیریت هوشمندانه و تدابیر رهبر انقلاب و پشتوانه مردمی نظام اسلامی محقق شد.
وی ادامه داد: در فتنه سال 88، دشمنان و مزدوران داخلی به دنبال زیر سئوال بردن اعتبار بین المللی جمهوری اسلامی بودند که با هوشیاری و بصیرت مردم این توطئه شکست خورد.
وی همچنین با تاکید بر لزوم وحدت بین حوزه و دانشگاه در کشور نیز گفت: بر اساس تاکیدات رهبری، باید توجه ویژه ای به جوانان به ویژه در دانشگاه های و حوزه های علمیه شود.
وی افزود: توجه به توسعه کمی و کیفی حوزه های علمیه از جمله در بخش خواهران در ماه های اخیر در این استان انجام شده و بر اساس آن 2 حوزه جدید خواهران در بستان آباد و تبریز ایجاد و راه اندازی شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه مراغه نیز در این همایش با اشاره به فعالیت پنج حوزه علمیه در این شهرستان گفت: هم اکنون 600 طلبه در این مراکز علمی به تحصیل مشغول هستند.
آیت الله محمدتقی پورمحمدی افزود: در راستای معنویت افزایی و بهره مندی آحاد مردم از ظرفیت روحانیون برای تبلیغ و تبیین فرهنگ دینی و اسلامی، 219 نفر از طلاب و روحانیون در ایام محرم و صفر به روستاهای این شهرستان اعزام شدند.
وی اضافه کرد: هم اکنون نیز پنج نفر از روحانیون این شهرستان در 2 مدرسه هیات امنایی این شهرستان به صورت مستمر در قالب امور فرهنگی به پرورش دینی دانش آموزان مشغول هستند.
به گزارش ایرنا، در این همایش یکروزه، امامان جمعه شهرستان های آذربایجان شرقی دیدگاه های خود در مسائل مختلف فرهنگی، اجتماعی و دینی را مطرح کردند.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**تنظیم:عیسی عطاپور** انتشار: پرویز انصاری
3077/7487/3071

نظر شما