شناسهٔ خبر: 23061560 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا:

مقابله با جرایم سازمان یافته و بین المللی نیازمند تعامل کشورهاست

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با بیان اینکه مقابله با جرایم سازمان یافته و بین المللی نیازمند تعامل کشورهاست، بر لزوم بهره مندی از ظرفیت های موجود در راستای تقویت تعاملات بین المللی تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سردار محسن فتحی زاده در نشست تخصصی پلیس بین الملل با افسران رابط اینترپل استان ها، با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این نشست به ویژه سردار " مسعود رضوانی "؛ رئیس پلیس بین الملل ناجا و با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در دنیا و منطقه ، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران امروز در کانون توجهات قرار گرفته و همه به ظرفیت و قابلیت های نظام واقف هستند .

وی با اشاره به وجود برخی ناامنی ها در منطقه افزود: امنیت بی بدیل کشور پس از لطف و عنایت خدواند متعال، تدابیر مقام معظم رهبری مرهون خون شهدا ، هوشیاری نیروهای مسلح و انسجام مردمی است و باید قدردان این نعمت بزرگ یعنی امنیت باشیم.

نقش اثرگذار پلیس در معرفی و شناسایی ظرفیت های نظام

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در ادامه با اشاره به نقش اثرگذار پلیس در معرفی و شناسایی ظرفیت های نظام ، بیان کرد: امروز علاوه بر ارتقاء روابط بین الملل ، جایگاه پلیس هم در منطقه ارتقاء پیدا کرده است و باید برای رشد این جایگاه در سطح بین الملل ، از همه ظرفیت های موجود بهره بگیریم.

سردار فتحی زاده با بیان اینکه مقابله با جرایم سازمان یافته و بین المللی نیازمند تعامل کشورهاست، گفت: اهداف بلندی در سطح بین الملل داریم و باید راهبردهایمان را در این عرصه با برنامه ریزی و جدیت دنبال کنیم.

این مقام ارشد انتظامی " آمادگی " را شرط اصلی در اجرای هر مأموریتی برشمرد و افزود: لازم است با شناسایی نیازها و رفع ضعف ها و کاستی ها در جهت توسعه و پیشرفت گام برداریم.

رفتار هوشمندانه و تعامل با دستگاه های مختلف رویکرد پلیس ایران

سردار فتحی زاده ادامه داد: " رفتار هوشمندانه" و "تعامل با دستگاه های مختلف نظام" از رویکردهای پلیس جمهوری اسلامی ایران است.  در کنار توجه به این مولفه ها ، سرعت عمل اصل اساسی برای پیشبرد اهداف و مأموریت ها می باشد.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا در ادامه با اشاره به نقش اثرگذار پلیس بین الملل در پیشبرد اهداف خاطر نشان کرد: تربیت افسران لایق ، توانمند ، دارای ویژگی های تخصصی و مسلط به زبان کشورهای دیگر؛ لازمه توسعه روابط بین الملل و فعالیت در این حوزه است.

وی اضافه کرد: استفاده از سامانه های به روز و نوین نیز در ارتقاء توانمندی های این پلیس کارآمد است.

این مقام عالی انتظامی در ادامه بر لزوم شناسایی افسران توانمند برای فعالیت در پلیس بین الملل تأکید و بیان کرد: افسران مستعد ، توانمند ، متعهد و متخصص در عرصه بین الملل باید شناسایی و به کارگیری شوند، چرا که معتقدیم افسران رابط کارآمد در معرفی ظرفیت و قابلیت های پلیس نقش چشمگیری دارند.

سردار فتحی زاده ادامه داد: باید برای توسعه فعالیت ها در عرصه بین الملل برنامه ریزی و تمرکز کنیم و از ظرفیت های موجود برای تقویت تعاملات بین المللی بهره مند شویم.

وی خطاب به افسران رابط گفت: انتظار است در مأموریت ها قوی ، مقتدر ، توانمند ، منضبط و هماهنگ با مرکزیت ناجا ظاهر و مأموریت ها را با کیفیت و دقیق بالا انجام دهید.

بر اساس گزارش سایت پلیس، سردار فتحی زاده در پایان با اشاره به عملکرد مطلوب این پلیس در عرصه بین الملل ، بیان کرد: امید است موفقیت های پلیس بین الملل روز افزون باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما