شناسهٔ خبر: 23061263 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بومی شدن تعمیرات دکل های نفتی و گازی

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران از آغاز تعمیرات اساسی دکل های نفتی و گازی در حوض های خشک مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس برای نخستین بار خبر داد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،حمید رضاییان اصل مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس گفت: تعمیرات اساسی دکل های نفتی و گازی در حوض های خشک مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس برای نخستین بار آغاز شد.

وی افزود: با تعمیر این دکل ها در این مجتمع دانش فنی آن بومی شد.

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران افزود: برای نخستین بار است که دو دکل حفاری نفت و گاز در این حوض های خشک تعمیر اساسی می شوند.

حمید رضاییان گفت : پیش از این تعمیرات دکل های حفاری در خارج از کشور اجرا می شد که با ایجاد این حوض های خشک در داخل کشور تعمیر می شوند.

وی افزود: این دو حوض خشک با ابعاد 475 در 80 متر و 375 در 80 متر ظرفیت تعمیرات شناور تا 300 هزار تن دارد و ویژه ساخت و تعمیر شناورها و سازه های دریایی است.

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس گفت : این دکل های حفاری هر کدام به طول 80 متر ، عرض 56 متر ، ارتفاع 125 متر و وزن 10 هزار و 500 تنی هستند.

رضاییان افزود : تعمیر این دکل ها در این مجتمع 20 درصد ارزانتر از خارج از کشور است.

رهام قاسمی مدیرعامل شرکت توسعه پترو ایران گفت: ایزوایکو با دارابودن زیرساخت های دریایی بسیار فرصتی مناسب در کشور برای تعمیر دکل هاست.

قاسمی افزود: این دکل حفاری در فاز 20 پارس جنوبی فعالیت می کرد که برای تعمیرات به این مجتمع منتقل شد.

وی گفت: تعمیرات مکانیکی ، الکتریکی ، رنگ آمیزی ، تعویض ورق ، نوسازی لوله کشی و ابزار دقیق از جمله اقداماتی است که بر روی دکل انجام می شود.

مدیرعامل شرکت توسعه پترو ایران گفت : برای تعمیرات این دکل حدود 100 متخصص در تلاشند.

قاسمی افزود : تعمیرات اساسی این دکل تا یک ماه آینده به پایان می رسد.

مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با دارا بودن ظرفیت های بسیار از جمله تعمیر و ساخت انواع شناورهای اقیانوس پیما و سکوهای نفتی و گازی در 37 کیلومتری غرب بندرعباس واقع است.


انتهای پیام/ر

آغاز تعمیرات اساسی دکل های نفتی و گازی در حوض های خشک مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران

 

نظر شما