شناسهٔ خبر: 23061035 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

فرمانده سپاه بدر عراق بر نقش مرجیعت در آزادی این کشور تاکید کرد

دبیرکل سازمان بدر عراق با تاکید بر تداوم دفاع از کشورش تاکید کرد که اگر فتوای مرجعیت عالی شیعیان و تشکیل الحشد الشعبی نبود، عراقی باقی نمی‌ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسا، «هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر عراق اعلام کرد که پیروزی بر داعش یک حماسه تاریخی عراق با حضور و مشارکت همه مردم این کشور بود.

دبیرکل سازمان بدر عراق طی سخنانی در نشست عشیرتی که عشائر «بنی حسن» در ناحیه «الحریة» در استان نجف اشرف به مناسبت پیروزی نهایی بر داعش برگزار کرده بودند، از مردم عراق برای لبیک گفتن به ندای مرجعیت عالی دینی کشور برای دفاع از عراق و مقدسات آن، تقدیر کرد و گفت: ما در امتحان دشواری قرار داشتیم. مسأله بودن عراق به عنوان یک کشور متحد و مقتدر بود یا  نابود شدن و تجزیه آن و تحت سیطره گروه‌های تروریستی قرار گرفتن.

وی افزود: همه معتقد بودند که عراق نابود می‌شود و تنها یک خبر از آن باقی خواهد ماند و تروریسم بر عراق پیروز خواهد شد. تبلیغات رسانه‌ای شدیدی نیز در این راستا صورت می‌گرفت و حمایت مادی و رسانه‌ای زیادی از این ایده صورت می‌گرفت و همه سکوت کرده بودند تا اینکه فتوای مقدس آیت‌الله سید علی السیستانی، ورق را برگرداند. اگر این فتوا نبود، عراقی نبود. لذا امروز می‌خواهیم این پیروزی را تبریک بگویم. کسی که شایسته این تبریک است، آیت‌الله سیستانی است که صاحب حقیقی این پیروزی است. همچنین به خانواده‌های شهدا که به فضل خون پاک فرزندانشان این پیروز محقق شد، تبریک می‌گویم که اگر این خونها نبود، پیروزی محقق نمی‌شد.

العامری همچنین از نقش عشائر اصیل عربی عراق در پیروزی علیه داعش  و از همه کسانی که در این پیروزی سهیم بودند و از نیروهای امنیتی و الحشد در نبرد با تروریست‌ها حمایت کردند، تقدیر کرد.

وی تاکید کرد: این پیروزی یک حماسه تاریخی برای عراق بود که تمامی فرزندان این کشور در آن مشارکت داشتند. برخی هستند که می‌خواهند نقش عراقی‌ها در این پیروزی را کمرنگ جلوه دهند و می‌گویند که فلان طرف موجب این پیروزی شد یا ائتلاف بین‌المللی این پیروزی را رقم زد. اینها نمی‌خواهند که جایگاهی برای این ملت بزرگ با این همه شهیدی که تقدیم کشور کرده، متصور شوند. 

دبیرکل سازمان بدر عراق در پایان گفت: ما بر عهدی که با مردم و مرجعیت بستیم باقی می‌مانیم و در این راه به کار خود ادامه می‌دهیم و در آن تردیدی نمی‌کنیم و به هیچ کسی اجازه نمی‌دهیم که به سوی سرزمین مطهرمان دست‌درازی کند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

برچسب‌ها:

نظر شما