شناسهٔ خبر: 23060959 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

تاکید رییس مجلس اعلای اسلامی عراق بر حمایت از خانواده شهدا

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار با فرماندهان بسیج مردمی بر ضرورت حمایت از خانواده شهدا و جانبازان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ همام حمودی رییس مجلس اعلای اسلامی عراق و نائب رییس پارلمان این کشور در دیدار با جمعی از فرماندهان بسیج مردمی گفت: شما سربازان که از دنیا دل بریدید و با جان خود به دفاع از عراق پرداختید توانستید با یاری خداوند و فتوای مرجعیت همه نقشه‎های شوم دشمنان را شکست داده و مانع از تجزیه این کشور بشوید.

وی بسیج مردمی را روح دموکراسی در عراق دانست و بیان داشت: همه جریان و احزاب ملی و سیاسی باید از خانواده شهدا و مجروحان حمایت و نیازهای آنان را برطرف کنند.

فرماندهان بسیج مردمی نیز از حمایت حجت الاسلام حمودی در پارلمان عراق تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشتند که باوجود مخالفت و سنگ اندازی‎های بسیار بسیج مردمی را به یک نهاد قانونی و رسمی در عراق تبدیل کردیم.

حجت الاسلام حمودی همچنین در دیدار با حیدر العبادی نخست وزیر عراق بر ضرورت اجرای انتخابات آینده پارلمان در تاریخ مقرر خود تاکید کرد و خواستار مبارزه جدی با فساد شد.

دو طرف از توصیه‎های حضرت آیت الله سیستانی در راستای مبارزه با فساد اداری و مالی، حمایت از خانواده شهدا، انحصار اسلحه در دستان دولت، حفظ حقوق رزمندگان در نهاد مختلف اعم از ارتش، بسیج مردمی، نیروهای امنیتی و پلیس حمایت کردند.

حجت الاسلام حمودی و العبادی بر ضرورت همکاری بیشتر پارلمان و دولت برای پاکسازی مراکز و نهادهای دولتی از فساد تاکید کردند و بیان داشتند: همان گونه که اراضی این کشور را از لوث تروریسم پاکسازی کردیم، اکنون نوبت پاکسازی مراکز دولتی از هر گونه فساد است.

دو طرف همچنین پرونده‌های سیاسی مهم و شیوه تسریع در روند قانونی مربوط به بودجه دولت فدرال و انتخابات و ضرورت تمرکز بر روی تقویت و تحکیم پیروزی‌ها با تداوم مبارزه با عناصر باقی مانده از تروریست‌ها را بررسی کردند./994/ب902/ف

نظر شما