شناسهٔ خبر: 23060131 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

شنیده‌های سیتنا از جلسه‌ی هیات مدیره‌ی شرکت مخابرات ایران؛ مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان کرمان در گفت‌وگو با سیتنا:

فعالیت واحد هک مخفی در شرکت اوبر

ماه گذشته اطلاعاتی در مورد وجود یک واحد هک مخفی در شرکت اوبر منتشر شد که نشان می‌داد این شرکت از این طریق برای سرقت اسرار تجاری، کنترل رقبا و ارسال پیام‌های خود تخریب شونده استفاده می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا به نقل از ورج، به تازگی اطلاعات تازه ای در این زمینه منتشر شده که نشان می دهد این واحد مخفی از همین شیوه برای دور زدن قوانین دولتی هم استفاده کرده و حتی تلاش کرده اطلاعاتی در مورد برخی معترضان فعال در شبکه های اجتماعی که اعتراضاتی را در سطح جامعه سازمان دهی می کنند، جمع آوری کند.

افشای این اطلاعات ناشی از افشاگری های ریک جیکوبز عضو سابق گروه امنیتی اوبر است که با ارسال نامه ای 37 صفحه ای جزئیات این تخلفات تکان دهنده اوبر را افشا کرده است.

این نامه در اوایل سال 2017 برای مدیران ارشد شرکت اوبر ارسال شده و با پیگیری برخی تخلفات و شکایات شرکت وایمو سازنده خودروهای خودران از اوبر به علت نقض حقوق مالکیت معنوی، بخش های زیادی از این نامه که تقدیم دادگاه شده بود، به دست افکار عمومی نیز افتاده است.

وایمو از جمله شرکت های تخصصی زیرمجموعه آلفابت(شرکت مادر تخصصی گوگل) محسوب می شود. این شرکت چند سالی است اوبر را به سرقت اسرار تجاری خود برای ساخت خودروهای خودران متهم کرده و مدعی است اوبر گروهی مخفی به نام خدمات استراتژیک مخفی یا SSG تاسیس کرده که بارها در دزدی و کلاهبرداری دخالت داشته و از افراد و شرکت های ثالث برای دسترسی غیرمجاز به انواع داده و اطلاعات استفاده کرده است.

در این نامه کارکنان امنیتی اوبر به هک کردن و تخریب شواهد مربوط به استراق سمع از گروه های مخالف متهم شده اند و ادعا شده تراویس کالانیک مدیرعامل سابق اوبر از این تخلفات آگاه بوده است. بدین منظور از روش های مختلفی استفاده می شده تا هویت اشخاص و رایانه های متعلق به اوبر مخفی نگهداشته شود. در حال حاضر دادستانی و وزارت دادگستری آمریکا هم در حال رسیدگی به این تخلفات اوبر هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما