شناسهٔ خبر: 23059942 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

گشت های محلی سپاه مقطعی است، البته تا زمان رفع عارضه / این گشت ها تعارضی با ناجا ندارند / نیروهای بسیج می توانند هر جرم اشکاری را که می بینند، ورود کنند؛ امر به معروف و نهی از منکر یکی از این موارد است گشت های محلی سپاه مقطعی است، البته تا زمان رفع عارضه / این گشت ها تعارضی با ناجا ندارند / نیروهای بسیج می توانند هر جرم اشکاری را که می بینند، ورود کنند؛ امر به معروف و نهی از منکر یکی از این موارد است

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مجلس و عضو جبهه پایداری نسبت به حضور گشت های محلی سپاه واکنش نشان داد.

حاجی دلیگانی در گفتگو با «انتخاب» اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی سپاه و بسیج، پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن است. در همین راستا، اگر تشخص دهند یکی از دستاوردهای ارزش های انقلاب مورد تعدی قرار گرفته، وظیفه دارند بیایند و از آن دفاع کنند. بنابراین، این موضوع جای نگرانی ندارد، چون جز وظایف ذاتی این نیرو است، البته با رعایت انچه اخلاق، رفتار و چارچوب و قواعد اسلامی خوانده می شود.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد برخی مخالفت ها با این گشت ها و همچنین وظایف ناجا، ابراز داشت: تعارضی وجود ندارد. جایی که مباحث در حد این باشد که ناجا به عنوان ضابط اقدامات خود را انجام دهد، این یک روال عادی دارد. خیلی از مواقع هست که یک نوع جرمی در جامعه به قدری خودش را نشان می دهد و عرض اندام می کند که لازم است یک اقدام ویژه ای به صورت مقطعی انجام بگیرد.

حاجی دلیگانی ادامه داد: گشت های سپاه مقطعی است اما تا زمان رفع عارضه ای که به وجود آمده است. سپاه و بسیج در همه زمینه ها، براساس انچه در قوانین وجود دارد می توانند نقش خودشان را ایفا کنند. لذا، می بینید که برهمین اساس نجات مردم در زلزله کرمانشاه ضرورت حضور آن ها را می طلبد.

وی اضافه کرد: به نظر من گشت های سپاه منافاتی با وظایف ناجا ندارد. اگر تداخلی وجود دارد، وظیفه ی مسئولین است که هماهنگی ایجاد کنند.

حاجی دلیگانی در ادامه در مورد نگاه این گشت ها به بحث امر به معروف گفت: تذکرات در بحث حجاب، آن هم در چارچوب اختیاراتی که داده شده و براساس اداب اسلامی انجام می شود. در حوزه ی امر به معروف و نهی از منکر، وظایفی برعهده نیروهای بسیج است. این گشت ها، ممکن است با حضور در صحنه باعث انسجام نیروهای مومن و انقلابی و بسیج شوند.

وی در مورد ورود احتمالی این گشت ها به بحث امر به معروف خاطرنشان کرد: اگر بسیج جرم اشکاری ببیند، می تواند ورود کند و برای جلوگیری از اثار آن، براساس قانون عمل کند. هر نیروی بسیجی که اموزش های لازم را دیده باشد، میتواند هنگامی که صحنه ی جرم علنی را می بیند، برای جلوگیری از بین رفتن اثار جرم، ورود کند.

نظر شما