شناسهٔ خبر: 23059500 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بلیت کنسرتی که در بازار سیاه به 200 هزار تومان رسید

نمایندگی هرمزگان

‌در حالی این روزها بندرعباس به محلی برای عرضه خوانندگان موسیقی پاپ کشوری تبدیل‌ شده است که شاید جایگاه موسیقی محلی و خوانندگان محلی که روزگاری شاهد اجرای زنده‌شان بودیم، به خطر افتاده و دیگر شاهد شورونشاطی در بین این هنرمندان نیستیم اما آنچه این روزها سبب افزایش نگرانی‌ها شده افزایش سرسام‌آور بلیت‌های کنسرت و ایجاد بازار سیاه است!

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایسنا، ‌هفته گذشته بندرعباس شاهد حضور خوانندگانی مطرح این روزهای موسیقی پاپ کشورمان بود که شاید وجود بازار سیاه و فروش بلیت‌هایی تا 200 هزارتومانی آن بیش از هر چیز دیگری سروصدا کرد!

در همین خصوص رئیس انجمن موسیقی استان هرمزگان در گفت و گو با ایسنا، بابیان اینکه حضور خوانندگان موردعلاقه مردم خوب است اما سایه حضور آن‌ها بر موسیقی محلی و خوانندگان بومی سبب تضعیف آن‌ها شده است، تصریح کرد: سهم هرمزگانی‌ها در کنسرت‌ها به‌هیچ‌وجه عادلانه نیست و شاید به سالی پنج اجرا هم نرسد.

کیانوش جهانبخش با اشاره به اینکه امیدوارم شرکت‌های برگزارکننده کنسرت در استان هرمزگان پاسخگو باشند که چه میزان از درآمد این اجراها صرف رشد موسیقی هرمزگان شده است، اضافه کرد: برگزاری کنسرت حق مسلم مردم استان هرمزگان است اما اکنون شاهد بی‌برنامگی و افسارگسیختگی در اجرای کنسرت هستیم و این موضوع باعث کنار رفتن موسیقی محلی و خوانندگان هرمزگانی شده است.

وی بابیان اینکه موسیقی تنها پاپ نیست بلکه انواع دیگر را هم پوشش می‌دهد، اظهار کرد: درگذشته که مجوز برگزاری کنسرت‌ها از طریق انجمن موسیقی استان صادر می‌شد سعی بر اجرای موسیقی پاپ، سنتی، کلاسیک، ملل مختلف و محلی داشتیم و حتی جشنواره‌های بزرگی همچون فجر را میزبانی کردیم.

جهانبخش با تأکید بر اینکه این انجمن هیچ دخل و تصرفی در برگزاری کنسرت‌ها ندارد و هیچ درخواستی در ارائه نظر از مسئولش نمی‌شود، اضافه کرد: در مقطعی شاهد تعادل در برگزاری کنسرت بودیم اما امروز دیگر تعادلی وجود ندارد و به‌نوعی بازار بر پیشرفت موسیقی سایه انداخته است.

وی بابیان اینکه انجمن موسیقی عملاً چهار ماه سال درآمدی ندارد و 8 ماه باقیمانده درآمد این انجمن از محل برگزاری جشن‌ها تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: این درآمد ماهیانه به دو میلیون تومان هم نمی‌رسد که صرف حقوق و امورات جاری انجمن موسیقی استان و کمک به هنرمندان و برگزاری مراسم‌های جنبی می‌شود.

انتهای پیام

نظر شما