شناسهٔ خبر: 23057086 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: لایحه بودجه 97 متناسب با شرایط کشور تدوین شده است

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم های جسورانه دولت در لایحه بودجه 97 افزایش یافته و این لایحه متناسب با شرایط کشور تدوین شده است.

صاحب‌خبر -

سیدمهدی مقدسی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: جهت گیری بودجه در عمل و در بخشی از تصمیم ها برای اقشار آسیب پذیر باید به گونه ای راهبری شود که هیچ مشکلی برای این قشر ایجاد نشود.
وی بیان کرد: ساماندهی یارانه ها تصمیم شجاعانه دولت در لایحه بودجه سال آتی است به شرطی که با اجرای آن کمکی به اقشار کم درآمد و آسیب دیده و بخشی دیگر از اعتبارات حذف یارانه ها در راستای تقویت تولید و اشتغال هدایت شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش مستمری پرداختی به افراد نیازمند جامعه گامی در راستای عدالت اجتماعی و فقر زدایی است و به هیچ عنوان نباید یارانه افراد کم درآمد حذف شود.
مقدسی افزایش اختیارات به استان ها را از ویژگی های برجسته و مهم لایحه بودجه سال 97 دانست و گفت: براساس برنامه ششم توسعه باید سهم بودجه های استانی حداقل 30 درصد ارتقا یابد.
وی اظهار کرد: افزایش اختیارات استان ها موجب تصمیم گیری های بهتر و مناسب با شرایط و ویژگی های بومی هر منطقه می شود که بهره وری را در عمل افزایش می دهد و مجمع نمایندگان استان مرکزی برای افزایش سهم اعتباری استان در ردیف های مختلف از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: موارد مربوط به بازنشستگان کشوری، لشکری و فرهنگیان در لایحه بودجه 97 متناسب با انتظار این اقشار نیست و همه تلاش در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح این موارد به کار گرفته شده است.
مقدسی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور باید نسبت به اصلاح روش توزیع اعتبارات استانی به نحوی که کسری برای آن ها رخ ندهد اقدام کنند.
وی تصریح کرد: پیشنهادات لازم برای اصلاح نظام بودجه ریزی در کمیسیون های تخصصی و کمیسیون تلفیق ارایه خواهد شد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: لایحه بودجه 97ضعف هایی نیز دارد که مهمترین ضعف آن افزایش اعتبارات جاری و هزینه ای کردن بودجه است.
مقدسی بیان کرد: یکی از راه های رفع مشکلات واحدهای صنعتی و ایجاد اشتغال، تامین منابع خارجی از طریق فاینانس یا سرمایه گذاری مشترک با برندهای معروف دنیا است که این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی یادآور شد: در نشست اخیر با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص تخصیص اعتبارات پروژه های سفر تا پایان سال 96 تاکید شد که در این راستا قول مساعد داده شده است.
لایحه بودجه سال 1397 هفته گذشته از سوی رئیس جمهوری تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*

نظر شما