شناسهٔ خبر: 23056956 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:

شهروندان ارومیه ای برای پیشگیری از اثر آلودگی هوا، آب، شیر و میوه مصرف کنند

ارومیه- ایرنا- دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با صدور اطلاعیه ای در خصوص آلودگی هوای ارومیه از شهروندان خواست تا برای پیشگیری از اثر این آلودگی، آب، شیر کم چرب، میوه و سبزیجات مصرف کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا در این اطلاعیه آمده است: بر اساس اعلام مرکز کنترل و پایش اداره کل محیط،زیست آذربایجان غربی هم اکنون غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون در شهر ارومیه فراتر از حد مجاز بوده و بیانگر شرایط ناسالم است.
در ادامه این اطلاعیه تاکید شده است که شهروندان مبتلا به بیماری ریوی نظیر آسم و برونشیت و بیماری های قلبی، کودکان، سالمندان وخانم های باردار در حد امکان از منازل خود خارج نشده و از تردد غیر ضروری در فضای باز خوداری کنند؛ همچنین سایر افراد نیز از فعالیت های طولانی مدت خود در فضاهای باز بکاهند و از انجام فعالیت های ورزشی درفضای باز خودداری کنند.
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در این اطلاعیه آورده است: عموم مردم به اندازه کافی آب نوشیده و شیر، سبزیجات و میوه بیشتری استفاده کنند.
در این توصیه ها با تاکید بر شست و شوی کامل دست و دهان در صورت حضور در فضای آزاد توسط شهروندان، آمده است: شستن البسه و استحمام نیز برای مقابله با بیماری ها مفید خواهد بود.
به گزارش ایرنا، امروز میزان آلودگی شهر ارومیه به حدی بود که مدارس همه مقاطع تحصیلی برای دومین روز تعطیل اعلام شد.
طبق برخی گفته ها تا اوایل دی ماه بارندگی وجود ندارد و با این شرایط، تداوم آلودگی قابل پیش بینی است.
8137/3072
** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: علیرضا فولادی

انتهای پیام /*

نظر شما