شناسهٔ خبر: 23056649 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

در پی وعده مشاور معاون فرهنگی وزیر ارشاد؛

فراهم‌آوری امکان ارائه عملکرد ستاد اربعین در نمایشگاه کتاب

گروه ادب: مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بازدید سه میلیون نفر از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی سال، از فراهم‌آوری امکان ارائه عملکرد کمیته فرهنگی اربعین در این رویداد خبر داد.

صاحب‌خبر -

فراهم‌آوری امکان ارائه عملکرد ستاد اربعین در نمایشگاه کتاب

داریوش رضوانی، مشاور فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اینکه باید از ظرفیت‌های هنری و ادبی در جریان اربعین بهره گرفت، اظهار کرد: برای مثال نمایشگاه کتاب تهران سه میلیون بازدید کننده دارد که می‌توان از این ظرفیت در راستای جریان پیاده‌روی عظیم اربعین بهره گرفت.

وی با بیان اینکه مدیران وزارت ارشاد را به منظور کسب اطلاعات، برنامه‌ریزی و بهره‌گیری بهتر از اطلاعات به عتبات خواهیم فرستاد، افزود: در راستای بهره‌گیری از نمایشگاه کتاب تهران می‌توان عملکردی که کمیته فرهنگی و آموزشی در ایام اربعین داشته است را در این رویداد فرهنگی معرفی کنیم.

رضوانی همچنین از امکان فراهم‌آوری فرصت حضور این کمیته در بخش فرق، مذاهب و عرفان‌های نوظهور نمایشگاه کتاب یاد کرد و گفت: در حوزه رسانه‌های خارجی نیز کار به صورت ضعیف صورت می‌گیرد که از ظرفیت وزارت ارشاد به منظور تقویت رسانه‌ها در پوشش این رویداد می‌توان استفاده کرد.

وی همچنین به سوگواره عبرات اشاره کرد و افزود: در راستای این رویداد فرهنگی معنوی نیز کارهای بسیاری صورت گرفته است و می‌توان با همکاری وزارت ارشاد کارهای گسترده‌تری را انجام داد.

نظر شما